13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    svan

Automatisch CMS programma?

Hoi,
    vraagje, ik sprak laatst met iemand die het had over een soort automatisch CMS programma, dat een bestaande website kan laden, waarna het mogelijk is de site aan te passen op een CMS-achtige wijze. Nu heb ik wel twee sites die ik graag om zou willen bouwen in een CMS-systeem (Joomla/Mambo bijvoorbeeld), maar dit lijkt me een stuk handiger. Gratis zal het niet zijn, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Weet iemand waar ik het over heb? Thanks!

Bijdrager
    hydro

Je kunt niet zomaar gebruik maken van ieder willekeurig CMS, dit moet je inbouwen en bij voorkeur laten doen door iemand die er verstand van heeft.

Er zijn veel gratis alternatieven, waarvan Mambo en Joomla ongeveer de slechtste zijn. Een heel goed betaald systeem is nCMS (http://www.netcollective.nl).

Bijdrager
    Wiebo

Bedoel je misschien Macromedia Contribute? Daarbij kan je binnen Contribute naar je site surfen als in een browser en vervolgens pagina’s editen.

Bijdrager
    Sunneh

Het is en blijft een moeilijk fenomeen:

Welk CMS is het beste voor mij? De ne vind mambo/joomla slecht de andere weer niet. Je moet idigeval even de zoekfunctie gebruiken want er zijn veel topics die over cms’en gaan.

Het gelijk veranderen zonder iets te implenteren van een website heb ik nog nooit gehoord : /

Bijdrager
    iPod Jimmy

Ik gebruik textpattern nu een tijdje en begin het te leren, en het leuke daarvan is dat je practisch de hele site daar makkelijk ik kan ververken, dus de css er in kopieren etc. Misschien moet je dat maar eens proberen.

Bijdrager
    computer space

Recent hier ook nog wat info:
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=76718

Bijdrager
    freshface

Textpattern!

Bijdrager
    J-R0eN

probeer mambo ook eens, het is niet zo slecht al er geroepen wordt iig is het gratis en niet moeilijk te leren. Je maakt je lay-out in DW en je kan zo de code kopieren naar de ingebouwde html edittor.
    het aanpassen van tekst ed is ook kinderspel.

http://www.mamboserver.com

Bijdrager
    danielpunt

Ik ben net een dagje bezig met textpattern, en het bevalt best.:)

Bijdrager
    svan
    ”Wiebo”

Bedoel je misschien Macromedia Contribute? Daarbij kan je binnen Contribute naar je site surfen als in een browser en vervolgens pagina’s editen.

ik heb de testversie gedownload, maar kan het nog niet proberen omdat hier op de UM ftp voor wireless verbindingen is uitgeschakeld :x. Vanavond of morgen hopelijk een update.

Voor de rest, tja, inderdaad zijn er vele opties voor (gratis) CMS, ik heb Joomla ook al geinstalleerd maar vindt het programma weinig intuitief (en de documentatie bagger). Ik snap het allemaal wel, maar het gaat hier om websites waarvan de beheerder vrijwel jaarlijks zal wisselen. Dan moet je niet aankomen met ingewikkelde procedures (met name als het gaat om de het site-ontwerp en de indeling van de pagina’s), en sowieso de dosis pure HTML/php/css tot een minimum beperken.

Bedankt voor de tips en de PB, ik ga ook even dat nCMS en textpattern bekijken!

Geblokkeerd
    Geanonimiseerde gebruiker

Ik zou zeker wordpress bekijken!

Bijdrager
    iPod Jimmy
    ”mstegink”

Ik zou zeker wordpress bekijken!

Ik niet.:lol:

Geblokkeerd
    Geanonimiseerde gebruiker

Waarom niet?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.