4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    madcat

automatisch audio taal voor videos instellen

Ik heb op de iPad een aantal videos staan die zowel een engelse als nederlandse audio track hebben.

Wanneer de videos worden afgespeeld worden deze altijd in het engels gesproken.

Is het mogelijk om de video’s altijd met de nederlandse auto track te laten beginnen zonder dat de complete taal van de iPad omgezet moet worden naar het nederlands?

Moderator
    Night

Niet. Kennelijk staat de systeemtaal op je iPad ingesteld op de Engelse taal. Dan kan je het alleen handmatig doen:

Terwijl u een video bekijkt, tikt u op de spraakballon in het afspeelmenu onder in het scherm en opent u het menu ‘Audio en ondertiteling’. (Tik op het scherm als het menu niet wordt weergegeven.) Als er extra audiosporen beschikbaar zijn, kunt u een andere taal kiezen.

Als u een apparaat met AirPlay gebruikt om uw film naar een Apple TV te streamen, kunt u de taal van het audiospoor op uw apparaat wijzigen terwijl u kijkt.

Bijdrager
    madcat

Jammer, ik had hem al op het Nederlands gezet en toen ging het wel goed.

Als dit de enige manier is dan moet het maar zo.

Moderator
    Night

Typisch Apple, hè. Ik heb niet tegen een intuïtief OS, maar soms moet je de voorkeuren ook wel gewoon zelf in moeten kunnen stellen hoor…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.