8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    KarelWillem

Automatisch ander netwerk kiezen bij opstarten?

Ik wil bij het opstarten van en iMac het volgende gedaan hebben:

Netwerknaam moet ingevuld worden
    Er moet gekozen worden voor WEP-wachtwoord
    Wachtwoord moet ingevuld worden
    Verbind

Is dat mogelijk? En zo ja, hoe? Automator of Applescript (in beiden ben ik erg onhandig).

Bijdrager
    tjetta

Bij network preferences al je preferred networks weghalen en ‘remember any network this computer has joined’ uitvinken? Daarnaast ‘ask to join new networks’ aanvinken.

Bijdrager
    KarelWillem

Haha. Ja, dat begrijp ik.

Mar het gaat nu even meer over hoe ik het gevraagde kan doen. Het waarom is niet zo van belang.

Bijdrager
    tjetta

Oh sorry, ik begreep je verkeerd. Je wilt dus dat het automatisch wordt ingevuld? Dat kan met Automator. Op het moment dat je dat scherm hebt, start automator en druk op ‘Record’. Voer je handelingen uit, en zodra je klaar bent druk je op ‘Stop’. Je ziet dan dat hij heeft onthouden wat je waar hebt ingevuld. Als je dit script op de juiste tijd opstart (bv na inloggen met 5 secs vertraging), vult hij het automatisch voor je in:)

Bijdrager
    Calpa
    ”KarelWillem”

Haha. Ja, dat begrijp ik.

Mar het gaat nu even meer over hoe ik het gevraagde kan doen. Het waarom is niet zo van belang.

Via de ‘scripteditor’ kun je die handeling opnemen; en vervolgens opslaan als .app

Die .app kun je dan weer automatisch op laten starten bij je systeemvoorkeuren.

EDIT: ik zie nu dat je geen systeemvoorkeuren ‘op kunt nemen’ op die manier.
    EDIT 2: Automator dus gewoon; opnemen en bewaren als programma..

Bijdrager
    KarelWillem

Kijk, daar heb ik wat aan.

Bedankt allebei. Ik moet toch eens wat serieuzer naar dat Automator gaan kijken.

Die hele ‘opneem-functie’ heb ik compleet over het hoofd gezien.

edit:

Alleen jammer dat Automater in Tiger geen opname-functie heeft. (Tenminste, zover ik het kan zien niet).

Bijdrager
    junjur

dat klopt. Die zit er pas vanaf Leopard in.

Ben ik nu dom of kan je hem niet gewoon dat netwerk laten onthouden?

Bijdrager
    KarelWillem

Door diverse omstandigheden lukt dat i.d.d. niet nee.

En het leek me een leuk oefenmomentje, om zoiets te automatiseren.

Het ziet er echter uit dat zoiets simpels in het standaard OS onder Tiger niet mogelijk is.

Zelfs met systeem 9.x kon ik dat al volgens mij? :wink:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.