6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    jeffo

Automatisch afspelen .wmv bestanden in powerpoint

Heb heb soortgelijke vraag al eens gesteld maar nog geen antwoord gekregen waar ik wat mee kan. Gebruik mijn powerbook voor presentaties en seminars. Voorheen op een PC laptop kon ik andere videobestanden als .mpeg ook gewoon automatisch in powerpointpresentaties afspelen.

Nu heb ik bijvoorbeeld een paar .wmv bestanden die het niet doen in ppt. Moet dan de presentatie afbreken en QT opstarten om in een apart schermpje het filmpje te laten zien. Alleen .mpeg doen het wel automatisch. Niet erg handig dus en ik kan mij gewoon niet voorstellen dat daar geen oplossing voor bestaat.

Wie heeft de oplossing? :apple: :(

Bijdrager
    Digilux

Hallo Jeffo,
    ik heb geen ervaring met powerpoint, maar ik weet wel 1 ding en dat is dat niet alle wmv files ondersteund worden door diversen players in mac os, dit zou een goede reden kunnen zijn waarom de optie wmw files in powerpoint mac door de makers bij voorbaat niet als optie werken, om problemen te voorkomen zeg maar. Ik zou zeggen convert je mwv files naar avi of quiktime. Het zou natuurlijk het prettigste zijn als je dit zelf kan doen op je mac, misschien dat iemand daarvoor hier een oplossing kan aandragen. Mijn indruk is dat dit ook altijd moeilijk blijft, echter de wmv files komen waarschijnlijk van een pc en daar is het heel makkelijk om de wmv om te zetten naar avi of quiktime.
    Ik heb hier twee links bijgevoegd, ik hoop dat dit de oplossing is voor je.

Groetjes,
    Ronald
    http://www.riverpast.com/en/prod/videocleaner/features.php (programma voor pc)
    http://www.macworld.com/forums/ubbthreads/showflat.php?Cat=&Board=UBB20&Number=286262&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1

Bijdrager
    jeffo

Tks, ik ga erin duiken! Laat morgen weten of het gelukt is.

Groet,

Jeffo

Bijdrager
    jeffo

Heb geprobeerd bestand in windows movie maker om te zetten in .avi maar dat is niet gelukt, er is geen mogelijkheid te bewaren in een ander format, althans ik kan het niet vinden.

Is er in QuickTime Pro een mogelijkheid dit te doen?

Bijdrager
    Digilux

Sorry ik weet het niet, maar ik geef je weinig kans, de beste optie heb je denk ik met ffmpegX, te downloaden bij versiontracker. Misschien dat iemand anders je hiermee op dit forum kan helpen met nog andere mogelijkheden.
    Als de optie met ffmpegx werkt, dan ben je natuurlijk klaar, maar ik denk dat je regelmatig tegen het probleem zult aanlopen dat de codec in het wmv bestand niet herkend wordt waardoor encoden niet mogelijk zal zijn.
    Ik heb echter wel in het vorige reply een een link gegeven van River Past Video Cleaner, een encoder voor de pc, deze al geprobeerd? Met deze enoder geef ik je een goede kans dat het gaat lukken, het licht er aan wat je source matteriaal is, ingewikkelde codecs en zwaar beveiligde codecs blijven een probleem.
    Ken je de mensen die de wmv bestanden gemaakt hebben? Dit zal het makkelijker maken.

Gr,
    rRonald

Bijdrager
    Digilux

Beste Jeffo,

Heb je dit draadje gelezen?
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=40581
    Mogelijk een oplossing voor je op de mac:

”Night”

Er is een hele simpele oplossing:

Klik maar HIER:wink:

Gr,
    Ronald

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.