6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    jeffo

Automatisch afspelen .wmv bestanden in powerpoint

Heb heb soortgelijke vraag al eens gesteld maar nog geen antwoord gekregen waar ik wat mee kan. Gebruik mijn powerbook voor presentaties en seminars. Voorheen op een PC laptop kon ik andere videobestanden als .mpeg ook gewoon automatisch in powerpointpresentaties afspelen.

Nu heb ik bijvoorbeeld een paar .wmv bestanden die het niet doen in ppt. Moet dan de presentatie afbreken en QT opstarten om in een apart schermpje het filmpje te laten zien. Alleen .mpeg doen het wel automatisch. Niet erg handig dus en ik kan mij gewoon niet voorstellen dat daar geen oplossing voor bestaat.

Wie heeft de oplossing? :apple: :(

Bijdrager
    Digilux

Hallo Jeffo,
    ik heb geen ervaring met powerpoint, maar ik weet wel 1 ding en dat is dat niet alle wmv files ondersteund worden door diversen players in mac os, dit zou een goede reden kunnen zijn waarom de optie wmw files in powerpoint mac door de makers bij voorbaat niet als optie werken, om problemen te voorkomen zeg maar. Ik zou zeggen convert je mwv files naar avi of quiktime. Het zou natuurlijk het prettigste zijn als je dit zelf kan doen op je mac, misschien dat iemand daarvoor hier een oplossing kan aandragen. Mijn indruk is dat dit ook altijd moeilijk blijft, echter de wmv files komen waarschijnlijk van een pc en daar is het heel makkelijk om de wmv om te zetten naar avi of quiktime.
    Ik heb hier twee links bijgevoegd, ik hoop dat dit de oplossing is voor je.

Groetjes,
    Ronald
    http://www.riverpast.com/en/prod/videocleaner/features.php (programma voor pc)
    http://www.macworld.com/forums/ubbthreads/showflat.php?Cat=&Board=UBB20&Number=286262&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1

Bijdrager
    jeffo

Tks, ik ga erin duiken! Laat morgen weten of het gelukt is.

Groet,

Jeffo

Bijdrager
    jeffo