6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    ossccar

automatisch acrobat pdf na schermafbeelding

Hallo ieder,

Als ik een schermafbeelding maak dan krijg ik automatisch een .pdf van het acrobat soort en niet van het soort voorvertoning, ik weet dat ik het kan veranderen in het “appel i” menu maar dat is achteraf, de vraag: Weet iemand hoe ik het in kan stellen zodat het automatisch een voorvertonings document wordt?

alvast dank,

oscar

Bijdrager
    bruno

appeltje shift 3 in je finder en je krijgt een schermafbeelding in pdf vorm op je buroblad met de naam picture1.pdf! dus niet met Grab. dan krijf je een .tiff

Bijdrager
    ossccar

Ik maak met appel shift 3 of 4 de afbeelding; alleen is het document (de pdf) wat er dan gemaakt wordt automatisch een document van het soort/type acrobat reader.. ik zou graag willen dat het automatisch een document van het soort/type voorvertoning is.

Bijdrager
    bruno

Je kan ook PDF in voorvertoning openen, En welk formaat is dan een voorvertoningsformaat, tif jpg, gif, etc kun je allemaal in je preview openen. Dus waarom zou je een ander formaat moeten gebruiken? Als je de reader uninstald zul je zien dat het dan wel in preview word geopend.

Als het de bedoeling is om even snel te kijken gebruik ik meestal de preview (thumbnail) onder de finder appeltje-3 (view as colom)

Bijdrager
    BlueRose_76

apple i, open met, selecteer voorvertoning, klik dan op ‘wijzig alles’.

Dan zal het pdfje voortaan in voorvertoning worden worden geopend ipv acrobat.

Kijk ook eens hier; http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=16099&highlight=

Bijdrager
    ossccar

dank!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.