9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    dojaro

Automatisch aanvullen adres

Hey,

Ik weet niet of deze vraag hier vaker heeft gestaan, heb meerdere zoekpogingen gedaan en het gaat voornamelijk om formulieren e.d. en het exacte probleem heb ik nog niet kunnen achterhalen.

Sinds een paar weken is bij mij de optie dat Safari het adres dat je intypt aanvult. Dit gebeurd nog wel bij een paar sites, maar niet de gebruikelijke en vaak gebruikte.
    Is dit een instelling of een bug?

Hoor het graag!

Bijdrager
    Blieper

Al gekeken bij de Voorkeuren en dan bij formulieren?

Bijdrager
    Glime

Kun je dit proberen?
    Weergave > Pas knoppenbalk aan… > Sleep nu de knop “Vul in” in je balk
    Gebruik deze nu op de site’s waar het niet werkt.

Als dit niets oplost, ligt het misschien aan de cookies van de site, deze kun je van die specifieke site’s weggooien via:
    Safari > Voorkeuren… > Privacy > Beheer websitegegevens… > Type site in het zoekveld

Bijdrager
    dojaro

@Blieper: Het gaat juist niet om de formulieren.

@Glime: Dit lost het wel deels op. Adres wordt niet aangevuld, maar ik kan nu wel onder de balk selecteren welke site ik bedoel. Dus dat is alweer iets efficiënter dan volledig uittypen.:)

Bijdrager
    TipsvanTom

Hoi!

Kijk eens bij Safari > Voorkeuren > Formulieren. Staan daar alle vinkjes aan?

Bijdrager
    dojaro

@TipsvanTom: Hetzelfde als bij Blieper, het gaat niet om formulieren. Dat had ik zelf ook al gevonden, dat is juist het probleem. Men geeft dat steeds als oplossing, maar dat is niet het probleem wat ik nu heb.

Bijdrager
    dojaro

Komt bij: Waarom sommige webpagina’s wel en waarom sommige niet?

Bijdrager
    Shmoo

Het heeft net prioriteit te maken.

Als je zoekt op: OMT

Dan krijg je eerst pagina’s met OMT in de url
    Dan pagina’s met OMT in de titel
    Dan pagina’s met OMT ergens op de pagina.
    En als laatste zit er ook nog een factor in verwerkt hoe vaak je de pagina bezoekt.

25 keer op CMD + R drukken op de pagina die je graag bovenaan wilt hebben wil vaak wel eens helpen.

Bijdrager
    dojaro

@Shmoo: Helaas is het tegenovergestelde juist waar. De sites die ik het meeste bezoek en bezocht heb wil hij niet tonen…
    Wellicht een bug…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.