11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    jumper

Automatisch aanloggen op Wireless met WEP-security

Mijn vriendin haar pa heeft volgend probleem op zijn Intel iMac sinds de installatie van 10.4.8. Wanneer hij de computer opstart of uit sluimerstand maakt deze geen connectie meer met zijn wireless netwerk dat WEP-beveiligd is. je moet dus telkens manueel gaan connecteren.
    Ik heb al vanalles geprobeerd. Netwerk uit de lijst halen en opnieuw toevoegen enzo, allemaal reeds geprobeerd.

Iemand nog een ideetje?

Bijdrager
    Zaphod_B

same here. zowel met WPA als WEP netwerken. Zwaar irritant. Sinds 10.4.8 inderdaad.

Bijdrager
    addyboy
    ”Zaphod_B”

same here. zowel met WPA als WEP netwerken. Zwaar irritant. Sinds 10.4.8 inderdaad.

ik heb hetzelfde, maar al sinds 10.4.5 of .6

Bijdrager
    karllaurent

klopt voor mijn iBook
    inderdaad sinds 10.4.8 en behoorlijk irritant
    maar op de iBook van mijn vrouw en op de de iMac (bolletje) die ook met 10.4.8 draaien hebben we het probleem niet.
    Snappe wie kan

Bijdrager
    jbgood

Dat heb ik inderdaad ook met mijn nieuwe macbook pro sinds 2 weken. Ik dacht dat het aan mijn instellingen lag en ik was opzoek naar de juiste instellingen. Mischien ligt het dan niet aan mij ….

Ik hoef niet elke keer password e.d . in te voeren, alleen het netwerk aanklikken.

Bijdrager
    iMaclown

misschien helpt dit. Meer weet ik ook niet echt, maar als je locatie op automatisch staat, dan logt mijn pb ook ergens anders op “open” netwerken in.

Bijdrager
    Guido4ever

Mischien hebben jullie hier wat aan: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=78773

Bijdrager
    jumper

Alvast bedankt voor de reacties, ik ga zo snel mogelijk eens die tips uitproberen.

Bijdrager
    karllaurent

Bedankt Guido4Ever
    je tip in dat andere draadje hielp echt
    Ik heb ze wel alle vier moeten weggooien (2 was niet genoeg)

Bijdrager
    Guido4ever

Okey dat is super! Kennelijk wisselt het nog wel welke bestanden je moet weggooien :P.

Bijdrager
    jumper

Blijkbaar doet de iMac het soms en dan de volgende keer gaat het dan weer niet. Dus soms pikt hij de wireless op en de volgende keer niet.

Ook staan niet alle 4 de bestanden in die preferences folder. Ik heb het ook nog een bekeken op mijn iBook en ik heb ook niet alle files.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.