7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    nickvanderaa

automation in Logic

Als ik van een track het volume automatiseer, kan ik dan daarna het gehele volume ook nog aanpassen? Ik kan wel de fader verstellen, maar die valt toch weer terug maar waar de automation hem stuurt.

Bijdrager
    Limm

Dit kan volgens mij goed door Gain (Utility —> Gain) als plug-in in één van je track inserts te laden.

Bijdrager
    mailmen

Bijna elke plugin heft de mogelijkheid om nog het volume te veranderen. Ik gebruik dus meestal een plugin die er al op staat. Als je nog geen plugins gebruikt werkt de methode van Limm prima.

Bijdrager
    Diastro

Je kunt eventueel ook alle automationwaardes selecteren (met je automation select tool) en dan omhoog of naar beneden slepen. Beetje omslachtige manier maar ik heb het wel eens gebruikt.

Afgezien daarvan kun je inderdaad de Gain plugin gebruiken.

Bijdrager
    nickvanderaa

Ik heb de gain er altijd instaan inderdaad. Ik dacht dat ik met gain wellicht te snel ga oversturen omdat ik harder ga insturen. Werkt gain precies hetzelfde als mijn fader?

Bijdrager
    nickvanderaa

Ik heb de gain er altijd instaan inderdaad. Ik dacht dat ik met gain wellicht te snel ga oversturen omdat ik harder ga insturen. Werkt gain precies hetzelfde als mijn fader?

Bijdrager
    Diastro

Niet precies. Er zijn een paar verschillen.

Een fader is het allerlaatste component van een kanaal. Dit wil zeggen dat alle andere dingen die een kanaal kan doen, zoals input gain, EQ, compressie, effecten, sends en returns, voor de fader gebeuren.

Het voordeel van de Gain plugin is dat je helemaal zelf kan kiezen waar in het signaalpad je de gain toepast.
    Of je de plugin voor of na je compressor plugin plaatst maakt een enorm verschil zoals je je kunt voorstellen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.