4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    spw70

Automater en mail

Heeft er iemand wat ervaring met steeds dezelfde mails die buiten moeten, een beetje bandwerk zoals dat wordt genoemd?

Een voor de hand liggende oplossing om iets wat sneller te kunnen doen is standaardmaaltjes in je handtekening stoppen. Dat werkte voor ons dan weer niet zo praktisch omdat er al automatisch bijlages worden toegevoegd bij het opstarten van de nieuwe emails die op hun beurt dan weer telkens versleept moeten worden naar de onderkant van het bericht. Dat lijkt allemaal geen moeite maar we spreken hier echt voer bulkverwerking als in 100 de emails per dag.

Vandaag ontdekte ik dan QuickKey wat die snippets bij houd in een mini database, met behulp van een sneltoets krijg je dan een popup waar één woord volstaat om de tekst op zijn plaats te plakken. Daar kan je zelfs een variable in gebruiken waar je dan bijvoorbeeld de naam van de persoon kan gebruiken. Erg mooi en maar 1,99 euro, weer wat tijd uitgespaard, nadelen zijn dat er slechts één variable kan gebruikt worden en de tekst heel plain is waardoor je niets in kleur kan zetten of geen links kan embedden in je berichten.

Nu zitten in die standaardmails meerdere variables in zoals bijvoorbeeld een foutief formaat, gewenst formaat, en deadline datum. Kan je met automater teksten in nieuwe emails uitlezen en een popup tevoorschijn toveren met een keuze menu of zoek ik hier in de verkeerde richting?

Dingen als textexpander lijken wel echt ver te gaan maar zijn ook wel duur, zeker om op meerder toestellen te gebruiken. Het mag iets kosten maar moet betaalbaar blijven en zou eerst grondig getest moeten kunnen worden.

Bijdrager
    Shmoo

Nu zitten in die standaardmails meerdere variables in zoals bijvoorbeeld een foutief formaat, gewenst formaat, en deadline datum. Kan je met automater teksten in nieuwe emails uitlezen en een popup tevoorschijn toveren met een keuze menu of zoek ik hier in de verkeerde richting?

Wat je zoekt, werken met meerdere variabelen is lastig binnen een bestaande app want dat vraagt een bepaalde ‘software taal’ integratie. Zoiets kun je waarschijnlijk wel heel vaak terugvinden in bepaalde tekstverwerkers, code editors en compilers maar dan zal je nog altijd lopen te copy/pasten.

Dit principe zoek je volgens mij. Bovenaan het document hoef je alleen maar de meta data te veranderen en dan wordt het vanzelf op de juiste plaatsen ingevuld.

video even vergroten voor beter zicht ——————————————— >

Bijdrager
    Shmoo

Ik zie zojuist dat Postbox versie 5 beschikbaar is en deze mail client lijkt ook vergelijkbare ondersteuning te bevatten.. (niet zelf getest)

https://www.postbox-inc.com/features

Let wel even op.

Postbox is een geweldig mail programma /alternatief voor Apple Mail en bestaat ook al jaren. Het is dus niet zo’n Airmail hype dingetje dat voor een paar euro even langskomt om geld op te halen – gewoon omdat het kan. Het enige ‘nadeel’ van dit programma is dat het gebouwd is op de motor van Firefox, daar waar Apple Mail gebouwd is op de motor van Safari (WebKit).

Ben je Firefox gebruiker dan is Postbox de allerbeste mail tool die je maar kunt vinden omdat scrollen en navigeren vergelijkbaar aanvoelt als in de browser. Gebruik je je hele leven al Safari of Google Chrome dan ga je met spulletjes gooien. Niet omdat het programma kud is maar omdat het gewoon akelig aanvoelt.

Bijdrager
    spw70

Postbox lijkt wel wat te kunnen maar kost ook wel 40 euro per user. Dat zal misschien zijn geld waard zijn zoals je zelf zegt, maar vele van de extra functies zijn dan weer niet nodig. Hoopte eerder een nifty little plug in of een zelfgebrouwen automater actie. Ik heb al wel wat gemaakt in automater en heb ook wel wat ervaring met variables in het grafische. Als iemand die puzzel kan passen hoor ik het graag?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.