6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    grafisch

automated icon voor een usb stick of en harde schijf

Het geven van een icoontje is altijd heel leuk, maar het werkt voornamelijk alleen op je eigen mac als je dat doet via het ‘eigenschappen’-scherm van datgene waar je een icoontje wil aan geven.

Ga je dan naar een andere mac toe dan zie je weer het standaard icoontje en dan komt de bij mij de vraag:

Als ik dan een ander icoontje dan het standaard icoontje wil zien van deze usb-stick of externe harde schijf op een andere mac… Hoe moet ik dat dan doen

met vriendelijke groet van een mac-knutselaar

Geblokkeerd
    Anoniem

Candybar doet dat volgens mij érg goed:)
    http://www.iconfactory.com is de maker van Candybar:)

Bijdrager
    grafisch
    ”joram”

Candybar doet dat volgens mij érg goed:)
    http://www.iconfactory.com is de maker van Candybar:)

Uhh nee das speelgoed… okee weleens waar leuk speelgoed om je desktop op te vijzelen…

maaar dat vroeg ik niet…

ik wil een usb stick of een externe harde schijf een icoon geven die op elke computer zonder andere software te instaleren op een andere computer…

dus samenvatting…

ik plug usb-stick in… en dan op elke computer waar ik die usb-stick in steek… dan komt dat icoontje dat ik wil tevoorschijn…

Bijdrager
    Vesper

Klik rechts op je nieuw icoon => Toon info => Klik op het kleine icoontje bovenaan in dit scherm => Wijzig => Kopieer
    Klik rechts op je USB-Stick => Toon info :> Klik op het kleine icoontje bovenaan in dit scherm => Wijzig => Plak

Ik vermoed wel dat dit icoon op de Mac zelf opgeslaan wordt, en niet op je usb-stick. Dus het kan dat dit nieuwe icoon enkel op je Mac verschijnt waar je dit proces toegepast hebt…

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”grafisch”

ik plug usb-stick in… en dan op elke computer waar ik die usb-stick in steek… dan komt dat icoontje dat ik wil tevoorschijn…

Is dat dan al niet het geval? Ik heb m’n externe harde schijf een eigen icoontje gegeven, en als ik via de Terminal naar /Volumes/Ghost Rock/ (de naam van de schijf) ga, zie ik dat er een bestand genaamd .VolumeIcon.icns op staat. Hernoem ik dat, dan verandert het icoontje van de schijf op m’n bureaublad in een standaard FireWire-drive icoon zodra ik erop klik; en als ik het weer terugnoem naar .VolumeIcon.icns, komt het originele icoontje terug …

Bijdrager
    vet_osx

kunt ook het icoontje op je usb stick bewaren, dan komt hij ook op andere macs te voorschijn…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.