11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Rokit

autocorrectie word

Hallo,

Graag had ik automatische spellingscorrectie gekregen bij het typen in Word (mac).
    Ik heb de stappen geprobeerd uit:

https://support.apple.com/nl-nl/guide/mac-help/mchlp2299/mac

Maar er gebeurd niets?
    Iemand een gelijkaardige ervaring hiermee?

Groet!

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Word gebruikt zijn eigen spellingscorrectie, dus je moet het in de instellingen van Word zoeken (‘Spelling & Grammar’). Misschien dat er dan iets gebeurT ­čśë. Ik dacht dat dat standaard aan stond trouwens.

Bijdrager
    Rokit

Wel, dit staat ‘aan’, en ik krijg markeringen om aan te tonen dat een woord niet correct gespeld is, maar hoe kan ik dit automatisch laten corrigeren?

ps: sorry voor de spelfout daarnet!

Groet

autocorectie

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Ah, ik had even gemist dat het specifiek om automatisch corrigeren ging, pardon. Zie het Word menu ‘Tools’ -> ‘AutoCorrect Options…’:

Bijdrager
    Rokit

Wel het gaat om automatisch corrigeren! Maar in de gelijkaardige menu (zie afbeeldingen) krijg ik enkel

‘spelling en opmaak automatisch controleren terwijl u typt’ als keuze, terwijl bij u staat ‘automatically correct spelling and formatting as you type’… dus effectief automatisch corrigeren..

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Ja duhh, het een is de Nederlandse versie en de andere Engels. Bedoel je dat het nog steeds niet werkt als dat aangevinkt is?

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Ik denk dat dit het probleem dit is waar je tegenaan loopt:

No version of Word, Mac or Windows, autocorrects all spelling mistakes. AutoCorrect works as you expect when you have opened Tools > AutoCorrect and entered words that you commonly missspell (in the Replace field) along with the correct spelling (in the With field). [Link]

Autocorrect in Word werkt niet hetzelfde als de ingebouwde autocorrect van macOS.

Bijdrager
    Rokit

<p class=”cite”>Antwoordapparaat op 28 december 2020 om 17:44</p>
    Ja duhh, het een is de Nederlandse versie en de andere Engels. Bedoel je dat het nog steeds niet werkt als dat aangevinkt is?

Ja maar bij u spreekt men van corrigeren, en bij mij van controleren…

Het controleren is al aanwezig, het automatisch corrigeren niet: ik hoor telkens met de rechtermuisknop een correcte versie van het woord selecteren.

Maar bij u wel? Je werkt met mac en een engelstalige versie van Word, misschien dat Word dan bij u zowel controleert als corrigeert?

Het valt me zwaar dat Word in mac enkel woorden die vaak verkeerd geschreven worden automatisch corrigeert, en niet de andere spelfouten:(

Kan het nota bene wel, dat terwijl je een woord verkeerd typt, Word dit automatisch op het moment zelf corrigeert?

Bedankt!

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken geleden door Rokit.
    Bijdrager
    Antwoordapparaat

Rokit, het heeft niets met de Engelse of NL versie te maken, zie mijn quote in de vorige post: Word doet alleen aan auto-correctie als het woord in de lijst staat. Die lijst kun je zelf aanvullen en uitbreiden maar het werkt dus niet standaard met een heel woordenboek zoals de autocorrectie van de Mac. Niks aan te doen!

Bijdrager
    Rokit

Ok, bedankt voor de hulp Antwoordapparaat! (leuke naam trouwens :p)

Bijdrager
    Antwoordapparaat

­čśť

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.