12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    NiSh

Autocorrectie OS X ML

Hallo allemaal,

Op mijn iPhone heb je autocorrectie, daar ben ik altijd groot fan van geweest. Nu is mijn vraag, kan dit op OS X ook?

Hiermee bedoel ik voorbeelden als oke typ dat er dan oké komt te staan, of als ik ios typ dat er iOS komt te staan. Nu zie ik dat het wel kan op Safari, maar in berichten of iets dergelijks zie ik niks.

Kunnen jullie misschien helpen met dit probleem? Bedankt alvast!

Groet,

NiSh

Bijdrager
    Nielsvr

In Mountain Lion zit het onder Systeemvoorkeuren -> Taal en tekst -> Tekst -> Corrigeer spelling automatisch.

Bijdrager
    NiSh

Hartstikke bedankt voor je snelle reactie! Ik bezit zelf pas 2 dagen een MacBook dus heb er nog niet heel veel verstand van (:

Bijdrager
    iMacDonalds

groot fan van autocorrectie? Dan ben je een van de weinige. Ik krijg alleen maar moeilijk te verklaren berichtjes door die autocorrectie…

Bijdrager
    NiSh

Ja, heel veel mensen vinden het vervelend, maar ik vind het wel makkelijk. Als je een woord altijd met een hoofdletter wilt dan doet ie dat automatisch, ik vind dat heel makkelijk. Bijvoorbeeld imessage wordt iMessage.

Bijdrager
    Yggdrasil

De beste spellingscontrole* is jezelf in mijn ogen.

* [size=2]Met of zonder tussen-s?[/size]

Bijdrager
    jobz

Is dat met een tussen-s Nick?

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik weet het niet zeker. Ik schrijf het veelal met een tussen-s. Ik heb het zo geleerd op de middelbare school. Ik heb geen idee hoe het in de officiële standaardtaal wordt geschreven, in Belgisch Nederlands is het volgens mij niet foutief.

Onder andere in de krant wordt het op die manier geschreven en als ik het woord invoer, krijg ik ook geen rood golfje onder het woord. Spellingcontrole (zonder tussen-s) klinkt in mijn oren wat vreemd. Je hebt immers veel samenstellingen waarbij je wél de s aaneenschrijft. Denk aan spellingshervorming.

[size=2]Noot: Ik heb het even gecontroleerd bij http://woordenlijst.org en daar staan van verschillende samenstellingen met spelling twee varianten.[/size]

Wat is jouw verklaring? Ik ben benieuwd!

Bijdrager
    jobz

Ik weet niet, ik deed het vrij intuïtief eigenlijk. Het zag er gek uit. Je maakt dan denk ik een selectie en analyse in je hoofd. :sarcastic:

Bijdrager
    Yggdrasil

Haha, nee echt. Ik schrijf het al mijn hele leven met een tussen-s. Afijn, ik bedoel maar dt veel apparaten nogal corrupt zijn. Incluis de correctors in programma’s als Word.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Volgens mij hebben de meeste zulke woorden een tussen-s. (Behalve blijkbaar dat ze bij de KNRM nog nooit van dat concept gehoord hebben … Ja, dat moest ik even kwijt :))

Bijdrager
    iep

Gelukkig zijn ze goed in hun core business waar het uiteindelijk om gaat;)

Ontopic: je kunt sinds OS X Lion de autocorrectie instellen (zie post Nielsvr; wat voor ML geldt, geldt ook voor Lion) en daarbij ook nog eens een aantal eigen autocorrectie mogelijkheden toevoegen. Zo kun je “mvg” invoeren die hij dan automatisch vervangt voor “met vriendelijke groet”. Dat kan tikwerk schelen. Wil je daar wat fijnere controle over dan zul je naar applicaties als TextExpander moeten gaan.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.