4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    _Jan_

[Opgelost] Autocorrectie leert niet

Beste mensen, sinds de laatste update (iOS 11.1) heb ik een rare bug op mijn iPhone.
    De autocorrect maak van het woord: “de” -> “D.E” van. Ontzettend irritant aangezien je dit woord veel gebruikt. Ik heb al meerdere dingen gedaan om dit te verhelpen:
    1) De autocorrect (meerdere malen) afgewezen, in principe moet die hiervan leren, maar dat doet de autocorrect niet.
    2) Het woord: “de” heb ik als zichzelf in tekstverhang (algemeen -> toetsenbord -> tekstvervanging) gezet, dit mocht ook niet baten.
    3) Ik heb mijn toetsenbordwoordenboek ook al hersteld (algemeen -> stel opnieuw in -> herstel toetsenbordwoordenboek)

Na al deze pogingen vervangt de autocorrect nog steeds het woord: “de” in “D.E” weet één van jullie nog een oplossing (afgezien van autocorrect helemaal uitschakelen).

Bij voorbaat dank,
    Jan van Rhijn

Bijdrager
    Wimusia

Autocorrect maakt méér kapot dan je lief is!

Bijdrager
    Joid

Dus zelfs het automatisch laten vervangen van het foutieve woord (ik typ het niet in, ik kijk wel uit) door ‘de’ werkt niet?

Dat is vreemd.

Device al eens opnieuw opgestart?

Bijdrager
    _Jan_

@Joid

Ik had mijn iPhone al een keer herstart, maar na jouw berichtje toch nog eens geprobeerd en opeens werkt autocorrect wel zoals die zou moeten. Dus bedankt voor je advies:)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.