5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    505

Autocolor op een folder loslaten!

Hallo,

Ik heb Photoshop CS2 en had een vraagje. Ik wil namelijk een hele map importeren, en daar dan in een keer autocolor op los laten.

Weet iemand hoe dit moet? Ik heb namelijk heel veel foto’s gescand en die zijn een beetje grijs geworden dus wilde ik ze allemaal tegelijk weer goed maken.

Alvast bedankt voor de hulp.

Bijdrager
    a la Mac

Ik heb Photoshop Elements 2 en daar heet het Auto Color Correction. Is dat hetzelfde?

Bijdrager
    Freek.

Stel dat al je scans zoiets als ‘autocolor’ aankunnen en de beelden daar daadwerkelijk beter van worden (hetgeen ik betwijfel), dan kun je een Handeling aanmaken in Photoshop. Vervolgens in Bridge je map selecteren en via Gereedschappen->Photoshop een Batch uitvoeren waar je die handeling selecteerd. Let even op dat je de beelden via de handeling ergens op in een andere map ‘Opslaat als’ zodat je originelen niet overschreven worden. Mocht er iets mis gaan dan kun je het nog altijd opnieuw proberen.

Bijdrager
    DTP2

Autocolour in PS doet in minimaal 50% van de gevallen iets wat ik niet mooi vind en zelf zeker niet gedaan zou hebben. Om dit dus in een action of droplet te gaan verwerken lijkt me niet echt verstandig. Je kan beter een action aanmaken waarin je handmatig zelf 1 bestand goed zet tot het naar je zin is en die op de rest loslaten.

Bijdrager
    jimmoor

Je kunt in Photoshop de zgn. “Auto Color” techniek aanpassen en er een betere tool van maken, zodat ie beter doet waar ie voor gemaakt is. Ga naar > Levels(Niveaus) onder Aanpassen en klik in het dialoogvenster rechtsonder op de knop > Options. Hiermee open je een nieuw dialoogvenster waarin je allerlei aanpassingen kunt doen en opslaan die dan door de “Auto Color” tool worden gebruikt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.