6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Hetz

Autocad met VPC?

Dag mensen,

Ik las net dat artikel over virtual PC (VPC) en de nieuwe PC emulator van Parallels. Ik vroeg me af of Winhoos programma’s zoals Autocad hierop lekker kunnen draaien. Mijn vriendin wil namelijk een labtop kopen en ik zat te denken aan een Macbook Pro. Alle programma’s die ze gebruiken moet werken onder Mac OS X, behalve Autocad. Dat is nu net voor haar een ‘main’ programma. Vectorworks of andere Autocad analogen voor Mac wil ze niet. Zijn er mensen die ervaring hebben met Autocad op de Apple met VPC?
    Dank voor de reacties? :)

Bijdrager
    ArthurZZZ

Ik weet dat AutoCAD niet veel zwaar render werk vereist en Windows zal best vloeiend lopen. Ook kan je gewoon via het Mac programmaatje Boot Camp gewoon Windows installeren en erop booten, dan zal het volgens mij helemaal geen probleem moeten zijn. Maar ik heb er geen ervaring mee, dus misschien ook niet.

Bijdrager
    Elmo1608

You feel lucky today, want Windows draait ook op een intel Mac. Onder VPC heb ik een keer geprobeerd, maar echt lekker snel loopt dit niet. Op een intel mac kan volgens mij helemaal geen VPC.

edit: er was iemand mij voor

Bijdrager
    Brac

de huidige VPC draait wel onder intel, onder emulatie met Rosetta:P

De nieuwe VPC zal denk ik aanzienlijk sneller zijn dan de huidige omdat die een nieuwe processor over de oude PPC processoren moet emuleren. Het zal natuurlijk nog steeds redelijk vertragend werken, je hebt namelijk 2 besturingssystemen vol open staan.

Maar even restarten en windows opstarten als je met autocad wil werken lijkt me goed te doen toch? Zeker als je windows zo instelt dat hij geen verbinding maakt met enig netwerk zodat windows het best een tijdje volhoud zonder te crashen.

Bijdrager
    Hetz

Erg bedankt allen voor jullie reactie. Dus het kan wel, maar niet zonder restart? Gewoon vanuit Mac OS X de VPC emulator runnen en Autocad runnen zal niet lukken? Ook niet op een Intel Macbook Pro?

Bijdrager
    Esquare
    ”Hetz”

Gewoon vanuit Mac OS X de VPC emulator runnen en Autocad runnen zal niet lukken? Ook niet op een Intel Macbook Pro?

Kijk eens op de voorpagina naar ‘Windows op je Mac, deel 2’. :)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.