4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Melle

Autocad Mac > licentie via Amazon

Hallo,

via Amazon kan ik heel makkelijk een (download) licentie kopen voor autocad LT for mac 2014.

http://www.amazon.com/gp/product/B00FX3RPNE/ref=dsvrt_review_asin_detail

Lijkt allemaal helemaal perfect legaal en normaal. Je betaald in dollar.

Dan betaal je maar 635 euro (omgerekend 869 dollar) !!!!

Samen met de rebate actie die je nu zou kunnen krijgen, betaal je minder dan 500 euro per licentie.
    En dat is helemaal heerlijk.

Nu natuurlijk twijfel, heeft iemand ervaring met software kopen op amazon?
    Het lijkt supernormaal. Maar ik weet het niet.

Ik heb er geen probleem mee dat de software in het Engels is. Ik geloof zelf dat Nederlands nog niet beschikbaar is.

Waar zit er een addertje onder het gras ?

M.

Bijdrager
    IGBA

Addertje 1: Currently, this item is available only to customers located in the United States and who have a U.S. billing address.

Bijdrager
    Melle

@ IGBA > slim.. nu zie ik het ook. Ik had nog niet op ‘kopen’ geduwd… Soms wil je de dingen niet zien he,
    ik dacht al dat het niet mogelijk kon zijn…

Tjah… jammer.

….

ik zocht even verder. Er is wel “het UsedSoft-arrest” (zie verder)
    Die laat toe om gekochte software licenties (fysiek of digitaal) door te verkopen. De EU heeft dat beslist. Dus als ik iemand ken in US die die licenties koopt. En ik koop ze van hem over… dan is alles perfect okĆ©. Of toch weer niet? (douane dingen ofzo)

Het zou zo cool zijn om maar een 500 euro ipv. de zogezegde 1200 euro te betalen voor onze licenties. (ik heb er toch 5 nodig…)
    Mijn beste offerte is nu 1080 euro excl. btw – dan nog de 200 euro rebate actie die nog paar dagen geldig is…

Maar merci voor het snelle antwoord !

m

http://dirkzwagerieit.nl/2012/07/04/handel-in-licenties-gedownloade-software-toegestaan/

Mag een softwarelicentie vrij worden doorverkocht en kan de koper de software dan downloaden en gebruiken? Het Europese Hof van Justitie heeft over deze vragen een baanbrekend arrest gewezen op 3 juli 2012 (het UsedSoft-arrest). De software leveranciers hebben zich tegen dergelijk handelen altijd met hand en tand verzet. Het Europese Hof heeft nu bepaald dat zowel materiƫle als immateriƫle (gedownloade) kopieƫn van gelicenseerde software in beginsel zijn uitgeput en de licentie en de kopie vrij mogen worden doorverkocht, mits het gaat om de gehele licentie.

Bijdrager
    Joffry

Ja, die douanedingen kunnen zeker van invloed zijn (BTW). Maar via een privƩ persoon in een staat zonder BTW (b.v. Oregon) kan dat vast geen probleem geven. Deze firma zal je ook wel bekend zijn.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.