2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    mini11

AutoCad for Mac – Papierformaten/plotten

Beste OMT-ers,

Voorheen gebruikte ik op mijn mac bootcamp met XP om AutoCad te kunnen draaien voor mijn opleiding Bouwkunde. Echter sinds ik een nieuwe iMac heb gebruik ik AutoCad for Mac, de specs van mijn MacBook waren niet goed genoeg om dit pakket te kunnen installeren.

Het werkt allemaal erg fijn ik heb alleen een probleem met het plotten/printen van tekeningen. Ik heb veel dingen geprobeerd op te zoeken maar ik kom er niet uit..

Wanneer ik voor de tekening een geschikte layout aanmaak en een papierformaat wil ingeven lukt me dat niet. Bij het wijzigen van de afmetingen van het papierformaat crasht AutoCad, ik ben het woord niet gewend op mijn Macs.

Heeft iemand van jullie een idee, misschien andere gebruikers? Het betreft de 2011 en 2012 versie, beiden vertonen hetzelfde. Ik heb CUPS PDF maar dat lijkt ook niet te werken

Alvast bedankt!

Bijdrager
    computer space

AutoCad voor mac is nog erg kreupel. Verbaast me niks dat dit niet wil. Op de PC is het Autocad deel van het printen al raar, tel daar het gekke printermanagement van OSX bij op en je hebt gegarandeerd grote shit. Draai gewoon de PC versie op Virtual Box/Parallels. Voeg daar de EPS plotter toe met alle A formaten zonder marges, en die maakt Voorvertoning tot keurige PDF’s.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.