4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    JeroenApple

AutoCAD 2015 for mac trackpad instellingen

Een week geleden heb ik OS X Yosemite geïnstalleerd op zowel de MBPr als de mac mini. Tevens een paar dagen later AutoCAD for mac 2015 gedownload en geïnstalleerd voor mijn studie.
    Nu heb ik problemen ondervonden met de bediening van het trackpad op de MBPr; wanneer ik inzoom met twee vingers lukt dit, maar als ik het scherm met twee vingers wil verplaatsen/schuiven, zoals voor de update van het OS en de AutoCAD versie wel lukte, dan zoomt deze in en uit ipv verplaatsen/schuiven. Ik heb al gekeken bij opties/instellingen van zowel Yosemite als AutoCAD, maar bij beide kan ik hier niets over vinden.
    De optie ‘pan’ werkt overigens wel om het scherm te verplaatsen, alleen moet deze apart ingeschakeld worden en is eenmalig.
    De optie alt + 2 vingers werkt ook, maar is anders dan de eerdere versies.

Zijn er meer mensen met dit probleem / iemand enig idee wat er aan te doen valt? Google gaf geen uitkomst. Alvast bedankt

Bijdrager
    Targaryen

Pff, in jouw geval zou ik kijken voor een makkelijke muis met een paar functietoetsen. Zeker als je veel tekent. Allez, het is een tip hé!;)

Bijdrager
    computer space

Precies, Autocad zonder muis is schier onmogelijk. Ik gooi ook meteen mijn Wacom aan de kant. Door het ontbreken van klik-sleep is het ook lang zo RSIslecht niet als bijvoorbeeld AdobeCC.

Bijdrager
    JeroenApple

Ja het begint behoorlijk irritant te worden… Op Autodesk fora staan verschillende topics hierover, maar bij geen van allen is er een (werkende) oplossing voor gevonden. Wel eentje (die bij enkele mensen werkt) voor de reguliere AutoCAD for mac 2015 door de update van ServicePack3, maar deze is er niet voor de studentversie. Het blijft een raadsel..

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.