6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    PascalW

AutoBinz4Mac: Usenet Download Automator (beta 1)

AutoBinz4Mac is een usenet download automator voor Mac OS X. Dit is een eerste beta, welke puur bedoeld is om de core functies van het programma te testen. De GUI is nog vrij basic, deze zal in volgende versies uitgebreider worden. Daarnaast gebruik ik deze beta voor het peilen van de belangstelling voor verdere ontwikkeling van de applicatie.

AutoBinz4Mac maakt gebruik van je eigen Usenet client, en par2 applicatie. AutoBinz4Mac maakt een verbinding tussen je web browser, usenet client, par2 & rar applicatie. Je hoeft de applicatie maar te starten, en hij zal automatisch alle NZB’s beginnen te downloaden, parren en rarren, die in de download map van je webbrowser terecht komen.

Huidige beperkingen:
    – Op het moment alleen ondersteuning voor Unison als usenet client, en MacPar Deluxe als par2 applicatie. Bij belangstelling zullen ook andere usenet clients en par2 applicaties ondersteund worden.

To do:
    – GUI uitbreiden. Op het moment kun je slechts de status van de huidige download aflezen. In een volgende versie zul je ook de titel van de huidige download af kunnen aflezen, het aantal reeds gedownloade bestanden, het aantal nog te downloaden bestanden, welke NZB’s er in de queu staan enz.
    – Eventuele ondersteuning voor andere usenet clients.
    – Logo ontwerpen.
    – Optie voor afsluiten van het systeem wanneer alle downloads voltooid zijn.

Handleiding:
    – Download de applicatie, unzip hem en plaats hem in je /Applications map, of een andere map naar keuze.
    – Je zult eenmalig Unison als volgt moeten configureren:
    – Open Unisons eigenschappen, ga naar tabblad downloads en vink “Create top-level newsgroup folders” en “Create folders for item groups” aan.
    – Vervolgens sluit je Unison weer en open je AutoBinz4Mac.
    – Er zal je gevraagd worden AutoBinz4Mac te configureren. Stel hier je Newsreader map in (map waar je usenet client in download) en de map waar je webbrowser zijn downloads bewaard.
    – Download een onbeperkt aantal NZB’s van een van de bekende NZB’s sites.
    – Sit back and enjoy

Graag zou ik van jullie op- en/of aanmerkingen, eventuele bugs en suggesties voor de volgende versies horen.

Je kunt AutoBinz4Mac hier Downloaden.

Bijdrager
    Daniel

Ik vind het een prima idee, uitwerking klinkt goed!
    Ik ga het zeker even proberen!

Thanx!

Moderator
    Night

Hij leest al een half uur NZB’s… is dat normaal?

Bijdrager
    PascalW
    ”Night”

Hij leest al een half uur NZB’s… is dat normaal?

Nope.

Lijkt op een bug.

Tijdelijke oplossing, nadat je AutoBinz4Mac geconfigureerd hebt de applicatie even afsluiten en opnieuw starten. Er verscheen ook een foutmelding wanneer het programma de 1e keer gestart werd. Ik zal beide bugs even verhelpen en zometeen een nieuwe build uploaden.

Bijdrager
    PascalW

Bugs verholpen. Link naar nieuwe versie in start post:)

Let wel, het kan 30 seconden duren eer de eerste download start, er wordt namelijk maar eens in de 30 seconden gecheckt voor NZB’s om gebruik van system resources te beperken.

Bijdrager
    Pi

Mooi initiatief, ga het proberen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.