8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    servir frais

auto reply in entourage

ik vertrek deze middag op vakantie en wil iedereen die mij een email stuurt verwittigen dat ik er niet ben tem 17 mei hoe moet ik dit doen?

Bijdrager
    Harryman

Dit kun je instellen bij Tools > Rules. Je maakt een nieuwe regel, dat alle inkomende post beantwoord moet worden. Je kunt daar (even zoeken) ook de tekst intypen die je wilt laten zien.

Bijdrager
    MacMipke

ik weet dat er een programmaatje bestaat, ik heb een keer een demo gedownload op dit forum, maar deze werkt maar 1 dag. Weet alleen niet meer precies waar het stond, even zoeken in het forum dus…

:apple:

Bijdrager
    MacMipke

goh, die rules ken ik niet, werkt goed! alleen moet je wel je computer aan laten staan…

Bijdrager
    TonE
    ”MacMipke”

ik weet dat er een programmaatje bestaat, ik heb een keer een demo gedownload op dit forum, maar deze werkt maar 1 dag. Weet alleen niet meer precies waar het stond, even zoeken in het forum dus…

MacResponder

Bijdrager
    michelvdb

• 1 Computer moet permanent aanstaan en online zijn.
    • 2 Je moet de regel zo maken dat je niet in een eeuwige ‘auto reply-lus’ terechtkomt:
    Iemand stuurt jou een bericht > jouw auto reply stuurt het Out of Office bericht > je correspondent gaat ook Out of Office > jij krijgt een bericht terug > jouw auto reply… > … > …

Bijdrager
    iMe

check ff bij je ISP. Vaak kan je een auto reply restreeks vanaf je email provider/server instellen. Hoef je je mac niet aan te laten staan

Bijdrager
    was frans
    ”michelvdb”

• 2 Je moet de regel zo maken dat je niet in een eeuwige ‘auto reply-lus’ terechtkomt: Iemand stuurt jou een bericht > jouw auto reply stuurt het Out of Office bericht > je correspondent gaat ook Out of Office > jij krijgt een bericht terug > jouw auto reply… > … > …

heb je enig idee hoe je dat dan voor elkaar krijgt met een regel (rule)?

UPDATE: ik denk dat het gelukt is. Ik heb een nieuwe groep (een lege) aangemaakt in mijn adressenbestand. Daarna heb ik een regel aangemaakt met daarin de check of het adres niet in de groep staat. Vervolgens wordt er ge-replied op adressen die niet in die groep staan. gelijk daarna in dezelfde regel wordt het adres toegevoegd aan de groep. Nu wordt er naar dat adres geen reply meer worden gestuurd.

Het enige nadeel is dat als ik elk uur mail laat checken en iemand stuurt binnen die tijd 3 mailtjes dat die alle drie ge-replied worden, kennelijk omdat die regel in een keer wordt uitgevoerd en dan dus nog niet zichtbaar is dat het adres in de groep staat. Daarna gaat het wel goed en wordt alle mail van die afzender met rust gelaten.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.