5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Geedee

Auto-oplader ook geschikt vr iPad?

Heb een auto-lader voor de iPhone gekocht via Groupon. Nu staat daar uitdrukkelijk bij dat ie niet geschikt is voor de iPad. Ze geven geen reden. Ik vraag me dus af waarom ie niet geschikt zou zijn voor de iPad. Omgekeerd kan ik me eventueel nog voorstellen al weet ik ook niet waarom. Ik denk misschien omdat de iPad een zwaardere lader nodig heeft en dat die dan weer te zwaar is voor de iPhone?
    Kan iemand met wat meer technische kennis van zaken mij vertellen waarom een iPhone-oplader voor in de auto niet geschikt is voor de iPad?

Bijdrager
    bennie

De lader van een ipad is 10 Watt. misschien heeft het daar mee te maken.

Bijdrager
    k-the-ripper

Daar heeft het ook mee te maken, standaard geven die dingen 500mW dat zou net genoeg zijn voor een iPad maar dan gaat het opladen heel lang duren.
    Goedkope prul die je koopt haalt dat niet eens en dan heb je pech, er zijn trouwens genoeg laders te koop tegenwoordig die wel 1000mW kunnen leveren.
    Te zwaar voor een iPhone zijn ze nooit want de lader geeft nooit meer als het apparaat vraagt wat je er op aansluit.

Bijdrager
    Geedee

Oké, trager voor de iPad dus, maar in geval van nood dan toch bruikbaar? Of is het gebruik ervan met de iPad schadelijk voor deze laatste?

Bijdrager
    wjend

Nee, dat is niet schadelijk. Ik laad de iPad ook wel eens op met de iPhone-oplader als dat moet, alleen duurt het eeuwen…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.