9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Moltie

Auto herstel MS Word

Als tekstverwerker gebruik ik bij voorkeur Pages (lekker stabiel), maar voor klantenwerk kan ik vaak niet om het gebruik van MS Word heen. Helaas crasht de boel met enige regelmaat, uiteraard vooral als het rapportje echt bijna klaar is.

Nu zou dit niet zo’n ramp moeten zijn als het automatisch opslaan zou werken. Als ik na een crash Word opnieuw opstart, krijg ik echter gewoon een leeg document te zien. Kan ik dus weer fijn opnieuw beginnen vanaf de laatste versie die ik handmatig had opgeslagen…

Ik heb Auto-herstel informatie opslaan aangevinkt, om de drie minuten opslaan. Desondanks gebeurt er dus niks.

Weet iemand hier een oplossing voor? Ik gebruik Office 2016 versie 15.26

Alvast dank voor je reactie.

Bijdrager
    Rethep

Kan het zijn dat je voordat je het programma (na storing) opnieuw opstart, eerst het reservekopie-bestand moet hernoemen (via ‘Finder’), omdat dat bij opnieuw opstarten gelijk gereset wordt ?

Bijdrager
    mowat

En start je de reservekopie op de juiste manier op : bij mijn versie via menu/venster/ en dan onderaan de naam van de kopie aanvinken ?

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 11 maanden geleden door  mowat.

Bijdrager
    Moltie

Er stond geen locatie genoteerd voor auto-herstel bestanden. Die heb ik nu aangewezen. En nou maar wachten tot het weer fout gaat…

Bijdrager
    Brombeer

Word kan niet tegen grote (>50 blz) of complexe documenten. Als wij voor de laatste controle in MS-Word een boek (en dat zijn snel 500 blz of iets in de orde van 100.000 woorden) doorlopen staat er een kookwekker naast het toetsenbord zodat we elke tien minuten handmatig opslaan.

Toch wel frappant dat al die weken, maanden daarvoor toen het document in Scrivener werd volgeschreven het ononderbroken bleef open staan en nooit crashte.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Brombeer op 14 november 2016

staat er een kookwekker naast het toetsenbord zodat we elke tien minuten handmatig opslaan.

Toen ik met MS Word begon te werken (zo rond 1994, onder Windows voor Workgroups 3.11) wende ik mezelf al héél snel aan om op Ctrl+S te drukken zodra ik ook maar even moest nadenken, pauzeerde, of wat dan ook deed dan echt aan de tekst werken. Er is in die 22+ jaar weinig verbeterd, geloof ik …

Bijdrager
    Brombeer

Het onderwaterscherm van WP5.1(l)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Inderdaad, maar WP onder Windows was niet echt je dat:( Word had z’n problemen, maar integratie met het besturingssysteem zat daar in elk geval niet tussen (dit in tegenstelling tot Word onder OS X).

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik kan de opmerking van Brombeer alleen maar bevestigen. MS Word kan niet tegen grote of complexe documenten.
    Pages wel.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  Mac Hammer Fan.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.