1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    spw70

Auto archiveren in Mail?

Situatie is als volgt. Wij beschikken op onze prepress adeling over onze eigen mailboxes maar ook met mijn collega’s over één gezamelijke mailbox. Die laatste wordt voornamelijk gebruikt door een webportaal die hier servicemeldingen naar stuurt. Belangrijkste daarbij zijn de goedkeuringen van onze digitale proeven. Vandaag worden alle goed voor druks afgedrukt en bij het order gevoegd, dit vooral om bij latere problemen iets op papier te hebben. Ik ben nu geen extreem groene jongen, werk dan ook in een drukkerij, maar vindt toch dat dit een zekere vorm van papierverkwisting is om nog maar te zwijgen over de tijd die er in kruipt om telkens een printje te maken en dit bij het order te voegen, op jaarbasis dan alleszins.

Ik vroeg mij dan ook af dat door middel van een combinatie van Regels en eventueel “automater” we ervoor kunnen zorgen dat alle emails ouder dan bijvoorbeeld 3 maanden naar een archiveringspostbus stuurt en hiervan een kopie bewaard ergens op een server en de emails vervolgens verwijderd uit de mailbox. Ik heb niet echt veel ervaring met automater maar heb eerder al wel wat met regels in mail gespeeld. Heb zo een vermoeden dat er iets moet kunnen, ik vind echter niet de ideale manier om dit te doen…

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.