6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    frapo

Auto-aanvullen tekst in Numbers 3.1

Zijn er al mensen die het automatisch aanvullen van tekst in een cel al aan de praat hebben gekregen. Ik heb gisteren de laatste update van oa. Numbers (3.1) geinstalleerd waarin deze optie, gelukkig, weer is opgenomen. In “Voorkeuren” staat de optie “Toon suggesties bij het bewerken van tabelcellen” aangevinkt.
    Wat ik ook typ er wordt niets aangevuld. Niet in bestaande, als ook niet in nieuwe spreadsheets.
    Een keer opnieuw opstarten hielp ook niet.
    Wellicht zie ik nog iets over het hoofd dan hoor ik dat graag.

Bijdrager
    jv65

Het werkt wel, maar het geeft alleen suggesties van (door je zelf) eerder ingevoerde tekst. Als ik me niet vergis, was dit voorheen ook zo.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik gebruik geen 3.x, maar in ’09 vult Numbers alleen aan met teksten uit cellen die hoger in dezelfde kolom staan.

Bijdrager
    frapo
    jv65 op 25 januari 2014

Het werkt wel, maar het geeft alleen suggesties van (door je zelf) eerder ingevoerde tekst. Als ik me niet vergis, was dit voorheen ook zo.

Dat is het ‘m nou net wat ik dus niet voor elkaar krijg. Stel ik typ “benzinekosten” en in een cel daaronder begin ik ook te typen met “ben” dan werd voorheen “benzinekosten” meteen als suggestie gegeven maar nu dus niet.
    Het klopt dat het in Numbers ’09 ook zo ging maar deze optie was in de nieuwe versie 3 eruit gelaten. Hierop volgde nogal wat commentaar en is het dus met de update van 23 januari weer als optie in de Voorkeuren aan te vinken. Ik zou alleen graag zien dat het ook bij mij zou werken!

Bijdrager
    Franky Mac

Bij mij werkt het gewoon onder 3.1. Als ik in een veld Overboeking typ en dan in het veld eronder de o typ, dan wordt Overboeking als suggestie aangeboden.

Bijdrager
    frapo

Hè hè ik ben er achter. Bleek dat m’n eerste kolom (A) als voet- koptekst genoteerd stond (standaard bij een nieuw spreadsheet) en daarin werkt autoaanvullen dus schijnbaar niet. Toen ik dit veranderd had deed autoaanvullen wat het moet doen.
    Bedankt voor de reacties.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.