7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Ansems

Australische iPhone 5S in nederland

Beste OMT’ers,

En vriendin van me zit in Australiƫ voor een half jaar nu wil ze daar een iPhone gaan kopen omdat haar samsung daar niet werkt en ze al langer een iPhone wil maar nu vroeg ze me dus of die dan wel goed werkte in nederland. ik weet dit ook niet echt misschien dat jullie me verder kunnen helpen?

Mvg,

iRepairs

Bijdrager
    Frank Visser

Australiƫ, Hongkong, Korea, Nieuw-Zeeland, Singapore
    In deze landen koop je de iPhone 5c en iPhone 5s met modelnummers A1529 en A1530. Deze zouden in theorie ook bruikbaar moeten zijn op de Europese netwerk: de GSM-frequenties 850, 900, 1800 en 1900 MHz worden ondersteund en de LTE-banden 3, 7 en 20 worden ook ondersteund. Check of er een simlock aanwezig is.

Linkje
    Of ben ik nu aan het vloeken met deze link..

Bijdrager
    Niels

Het beste kan ze dit in de Apple store daar zelf vragen, maar in principe zouden ze een model moeten verkopen dat ook hier bruikbaar is

Bijdrager
    GoeieDag

Elke GSM iPhone werkt gewoon overal.

Bijdrager
    Frank Visser

@goeiedag

Maar bepaalde iPhone 5c/s modellen uit andere landen werken niet in Nederland als je 4G wilt gebruiken.
    Voor de rest werkt alles ja.

Bijdrager
    GoeieDag

KPN zit vooralsnog op 800 MHz, T-Mobile op 1800 Mhz, en Vadafoon op beiden.
    Kies dan je model uit: http://www.apple.com/iphone/LTE/

Meer info bij de iPhoneclub: http://www.iphoneclub.nl/dossiers/4g-iphone-ipad/

En als aanvulling op mijn eerdere opmerking: tegenwoordig heeft ook elke CDMA (US-Verizon) een GSM chip aan boord.

Mijn US iPhones werken hier iig prima met 4G van T-Mobile.

Bijdrager
    Frank Visser

Je US wel ja, hij had het over een Australische, daarom had ik het even nagekeken. En een link erbij gezet.(y)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.