8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    antje

audiowaves zichtbaar importeren in Final Cut Pro

Hoi!

Vraagje: ik werk met Final Cut Pro. (4)
    Nou heb ik een heel gaaf nummer, als je die afspeelt, op de pc (sorry!!!) of op de Mac (beter!)
    kan je van die “audiowaves” zien bij het afspelen……..
    Ik hoop dat julie begrijpen wat ik bedoel………

Nu wil ik die “golven” graag in mijn finalcut project importeren………
    Maar geen idee hoe!??? Jullie wel?
    Kan ik er een zgn clipje van maken? (liedje+audio golven)
    Of is dat onmogelijk???????????

Hopelijk kan iemand me helpen……..
    Groetjes
    Antje
    x

Bijdrager
    iJet

Hi Antje. Dat is vrij eenvoudig. Selecteer je timeline (dus klik er gewoon een keer ergens in) en druk op :apple:+0 (Sequence Settings). In het tabblad Timeline Options kun je onder het kopje Track Display Show Audio Waveforms aanvinken. Dat geeft dus die golven weer in je project.

Je hoeft dus niets uit te spoken met je bronmateriaal, FCP rekent zelf de waveforms voor je uit. Succes ermee!

Bijdrager
    antje

Hoi iJet!

Heel erg bedankt voor je reactie!
    Maar ik bedoel eigenlijk, dat ik de “golfjes”(audiowaves) zichtbaar wil maken in de film zefl….!
    Dus dat je de muziek hoort, en de audiowaves ziet! Oooh, het is zo moeilijk om het uit te leggen….
    Want hoe je de audiowaves tijdens het editen “ziet” dat weet ik wel, maar wil er een soort videoclipje van maken, dat je ziet wat die “waves” doen als je de muziek hoort……….
    Eeeeh, snappen jullie wat ik bedoel??????????

xx
    Antje

Bijdrager
    iJet

Jep, ik snap wat je bedoelt ;). Dan hou je een paar opties over:

Als je een analoge piekmeter hebt, kun je de muziek laten spelen en met een videocamera de piekmeter opnemen, dit inladen en vervolgens in je film monteren. Uiteraard kun je ditzelfde doen met de digitale piekmeter in Final Cut Pro, maar dan film je dus je beeldscherm.

Tweede optie: neem je beeldscherm softwarematig op, dus met een programma. unSOUND heeft daarvoor een aantal opties gegeven in het Meest gestelde video-vragen…-stickie. Onderaan dit stickie vind je Opnemen van je beeldscherm. Laat dus je muziek lopen en neem de piekmeter in Final Cut Pro op.

Hoop dat dit een beetje zal helpen! Nogmaals succes en als ik je nu weer verkeerd begrepen heb zeg het maar gerust :D.

Bijdrager
    antje

Heeeeeeeeey ijet!

Dank weer voor je (snelle!) antwoord!
    Ik ga inderdaad je 2e tip proberen………. Dus dat ik dat progje ga downloaden die je scherm opneemt……….! Hoop dat het lukt!

Dank!
    Antje

Bijdrager
    iJet
    ”antje”

Hoop dat het lukt!

Ik ook ;).

Bijdrager
    hobbes2210

Hi Antje,

er zijn ook video effecten die dit voor je kunnen.
    Bijvoorbeeld in after effects.
    je geeft zelf aan welk audio bestand je wilt gebruiken. dan berekent After effects de geluidsgfolven erbij. je kan zelf de kleuren kiezen of hoe groot (of klein) de golven moeten zijn,.
    ik weet niet of dit ook in FCP of iMovie beschikbaar is. het opnemen van een scherm is een wat matige oplossing. Alhoewel After effects ook prijzig is, maar wellicht kan je een trial versie downloaden.

Bijdrager
    iJet
    ”hobbes2210″

er zijn ook video effecten die dit voor je kunnen.
    Bijvoorbeeld in after effects.

Weet je toevallig ook de naam of fabrikant van deze filter?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.