2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Geijntje

audiokaart aan- en afkoppelen

Hai,

Ik gebruik een audiokaart van Metric Halo (ULN2) met mijn MacBook Pro. Als ik die audiokaart wil aan- of afkoppelen moet ik eerste de computer uitzetten (is mij op het hart gedrukt).
    Nu ga ik de overstap maken naar de nieuwe MacBook en het Thunderbolt-scherm. Ik las dat bij dit scherm, als je je laptop eraan hangt, je voor de laptop geevn stroomkabel meer nodig hebt.
    Mijn vraag:
    als ik mijn audio-kaart aan het scherm hang, kan ik dan zónder eerst de computer uit te moeten schakelen mijn computer aan dat scherm hangen?? Omdat (zoals ik het begrijp….) de audio-kaart voeding krijgt van het scherm….?

Ik ben benieuwd ….. en hoop dat dat aan- en uitzetten niet meer hoeft….

Annemiek van de Geijn

Bijdrager
    McD44N

Dat aan- en afkoppelen met een computer die uitstaat – heeft er vooral mee te maken dat de geluidskaart goed wordt aan- en afgemeld in het besturingssysteem (OSX). Je Mac kan ‘in de war’ raken als je dat tussendoor doet. Verder werkt deze interface ook ‘buspowered’ (= voeding via de Firewire), dus kun je ‘m inderdaad met de Mac aan-en-uit zetten. Maar soms kun je voeding beter uit een 240 Volt adapter halen.

Ik zou trouwens met de nieuwe MacbookPro (die geen Firewire meer heeft) eerst checken of je geluidskaart goed werkt via het Thunderbolt naar Firewire adapter. Een mooie interface by the way, moet erg goed klinken..

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.