4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Maarten Sabbe

Audioinvoer/Uitvoer

Ik heb al eventjes gezocht maar niet meteen iets gevonden wat mij verder heeft geholpen.

Ik ben in het bezit van de meest recente macbook pro 13-inch: 2,5 GHz. Deze heeft een gecombineerde audioinvoer/uitvoer (of dat hebben ze me toch wijsgemaakt). Vandaag wou ik m’n gitaar aansluiten op de laptop om met garageband te werken, maar dit ging enkel met de ingebouwde microfoon en dus niet met de lijninvoer.

Na wat zoeken kwam ik hierop:

Als u de poort wilt configureren als een geluidsinvoerapparaat, kunt u in het paneel Geluid van Systeemvoorkeuren handmatig schakelen van het gebruik van de poort als een uitvoerapparaat. Volg deze stappen:

Sluit het geluidsinvoerapparaat aan op de gecombineerde audiopoort met de juiste adapterkabel.
    Ga in het menu Apple (?) naar Systeemvoorkeuren.
    Kies Geluid in het menu Weergave.
    Klik op het tabblad Invoer.
    Verander “Gebruik geluid voor:” van Geluidsuitvoer naar de optie Geluidsinvoer.
    Het apparaattype dient te wijzigen van “Interne microfoon/Ingebouwde ingang” naar “Lijninvoer/Ingebouwde ingang”.

Het probleem zit bij mij in de voorlaatste stap: Er staat bij mij nergens “gebruik geluid voor”, enkel maar dingen om het volume te regelen. Wanneer ik mijn gitaar aansluit verandert de uitvoer wel hoofdtelefoon maar dit is uiteraard nergens goed voor. Hoe los ik dit probleem op?

Bijdrager
    Obi
    Bijdrager
    Maarten Sabbe

Neen, die laptop heeft zowel een input als output.. Bij mij is dit slechts 1 gaatje. Toch bedankt voor de moeite!

Bijdrager
    Obi

http://www.guitarcenter.com/CAD-U9-USB-Mini-Mic-H72022-i1823738.gc

USB Microfoon waar je een gitaar op kunt aansluiten..

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.