10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    ivar

Audioengine 5 speakers iMac

Hallo allemaal
    het volgende is het geval. Tot enige tijd geleden had ik mijn Audioengine boxen draadloos via Airport express aangesloten op mijn iMac. Nu heb ik de express noodgedwongen aan het werk gezet om wifinetwerk te versterken. Hoe kan ik mijn Audio nu aansluiten op mijn Mac Welke kabels in/uitgangen heb ik nodig?
    Of zou meest slim zijn om nog een oud model airport op te snorren ergens?
    gr Ivar

Bijdrager

Je hebt je boxen toch altijd via je 3,5mm jack aan de airport aangesloten?
    Deze aansluiting is ook gewoon te vinden aan de achterkant van je iMac!

Bijdrager
    ivar

Dat dacht ik ook, maar als ik kabel er in doe werkt tie niet… Moet ik iets instellen of zo? Koptelefoon uitgang werkt wel…

Bijdrager

Luister je toevallig muziek via iTunes? Dan kan het nog zijn dat deze verkeerd staat ingesteld, namelijk op je Airport Express. Kijk eens rechts onderaan of je dit symbool ziet

Kijk even welke speakers er staan geselecteerd.

Bijdrager

En anders even onder systeeminstellingen > geluid gaan kijken, misschien dat daar nog iets niet goed is ingesteld. Bij mij ziet het er zo uit:

Bijdrager
    ivar

ja luister via iTunes boxen staan er niet bij helaas, computer, apple tv en base station….
    ook in systeem voorkeuren zelfde verhaal…

Bijdrager
    Beech

Basestation, dat is ‘m!
    Sorry, verkeerd gelezen. Die moet je kiezen als je via je AE wilt luisteren.

Bijdrager

Nee je moet Computer hebben. Tenminste als je je boxen rechtstreeks aan je Mac sluit:)

Bijdrager
    ivar

Als ik die selecteer blijft geluid gewoon uit computer zelf komen ipv boxen. Koptelefoon uitgang werkt wel…( Computer)

Bijdrager
    Beech

Het lijkt er op dat je stekkertje niet goed is of er niet ver genoeg in zit. Als je op de aux-uitgang iets aansluit gaat het geluid van de computer op nul. Het feit dat je koptelefoon het wel doet, en de computer geen geluid geeft, duidt er op dat de uitgang goed is, dus dan is het andere snoertje de boosdoener.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.