7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    toffradio

Audio vraag Apple tv4

Hey,
    Het geluid van mijn Apple tv gaat via de HDMI naar mijn tv eb van daar naar mijn dolby surround.
    Maar ik zou een extra (Bluetooth) luidspreker willen aansluiten, voor in een andere kamer Bvb.
    Is dit mogelijk? In de Apple store wisten ze het niet..
    Zelf denk ik ook niet dat het mogelijk is…

Bijdrager
    bcgraaf

Volgens mij als je een airplay speaker koopt kan je deze neer zetten in de andere kamer en kan je op je  tv de speaker waar het geluid via moet lopen.

Bijdrager
    KarelWillem

In iTunes kun je alvast meerdere speakers tegelijkertijd kiezen.

Dat kan vast op je Apple TV ook wel.

Sleutelbeheerder
    Night

Nee, KW. Dat kan alléén in iTunes. In iOS devices en ATV wordt deze functionaliteit (nog) niet geboden.

Misschien zijn er airplay apparaten op de markt (bv van Sonos) die de audio kunnen verspreiden via de optical digital output (S/PDIF / TOSLINK) uitgang van de ATV4. Deze staat los van de HDMI.

Bijdrager
    fixar

Helaas heeft de AT4 alleen geen optical digital output (S/PDIF / TOSLINK) uitgang…. Het schijnt met DRM te maken te hebben dat ze die uitgang hebben laten vervallen. Ik vind het vooral flauw en onhandig.

Sleutelbeheerder
    Night

Inderdaad, vooral in dit soort situaties.

Moderator
    Poezenbeest

Je zal het geluid van de tv eerst naar een distributie moeten laten lopen, een apparaat dat geluid kan verspreiden. Het beste voorbeeld is de SONOS BRIDGE. De ATV is zelf geen distributeur van geluid, helaas…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.