7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    marty1_99

audio-uitgang: zowel koptelefoon als speakeruitgang

Ik heb een nieuwe Imac onder OsX, helemaal prachtig. Ik heb er Apple Pro speakers bij, maar wil ook graag de audio via mijn versterker horen, en dat moet via de koptelefoonuitgang. Zodra ik echter de koptelefoonuitgang gebruik, vallen de speakers stil. Is er een manier op beide uitgangen te activeren?

Bijdrager
    wilfred

Van ProSpeakers weet ik niet zoveel af. Kan ik hieruit opmaken dat ze niet in de ingang van de koptelefoon gaan?

Groeten, Wilfred

Bijdrager
    marty1_99

Ze gaan inderdaad niet in de koptelefoonuitgang. Mijn Imac heeft een aparte uitgang naast de koptelefoonuitgang, speciaal voor de bijgeleverde speakertjes. Zowel de linekabel naar de versterker (koptelefoonuitgang) en de speakertjes zitten erin, maar toch kiest hij. Als de koptelefoonuitgang bezet is, schakelt de Imac de speakers uit…

Bijdrager
    Ruben
    ”marty1_99″

Als de koptelefoonuitgang bezet is, schakelt de Imac de speakers uit…

Klinkt als een standaard hardwarematige switch waarbij een plug in de koptelefoon middels een klein lipje het contact naar de andere uitgang verbreekt, net zoals standaard in stereo-torens enzo zit. Als dat inderdaad zo is kan je het wel op je buik schrijven dat je ooit uit beiden tegelijk geluid gaat krijgen.

Als het echt onafhankelijke uitgangen zijn moeten deze ook apart vermeld zijn bij je “Audio Preferences”…

Bijdrager
    macpro

Met Detour kun je zelf bepalen waar het geluid naar toe gaat.
    Ik weet alleen niet of je daarmee ook het geluid naar Pro speakers EN de koptelefoon uitgang kunt krijgen.
    Proberen dus…

Bijdrager
    bruno

Maar je kunt ook voor een makkelijke “oplossing” gaan, en er een 3.5 mm splitsstekker tussen steken :o werkt altijd.:D

Bijdrager
    macpro

Helaas Bruno,

de Pro speakers worden aangestuurd door een ingebouwde versterker.
    Dus die uitgang levert een sterker signaal dan de koptelefoon uitgang.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.