18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    Razend

Audio streamen van MacBook Pro naar oude versterker

Beste Apple vrienden,

Het onderwerp is al vaker behandeld, maar de technologie schrijdt voort…

Ik wil mijn MacBook Pro draadloos verbinden met mijn 35 jaar oude stereo. Daar zit geen netwerk-connectie op en ook geen HDMI (bummer).

Ik maak muziekjes op mijn laptop (met Logic) en die wil ik graag steeds kunnen switchen tussen mijn ref. monitoren en mijn home stereo.

Ik heb recent een TP-link bluetooth ontvanger in huis gehad, maar het uitgangsvermogen daarvan is dermate laag dat ik mijn versterker op 10 moest zetten om iets te horen…

Is er een slim en vooral beter alternatief dat er bovendien niet meteen voor zorgt dat ik ruzie met mijn vrouw krijg (vanwege de hoge kosten)?

Graag jullie ervaringen…

Bijdrager
    Neowip

Airport express of een Google Chrome. Ik zelf gebruik mijn airport express specifiek voor dat doel. Deze is met een audio out verbonden naar de CD ingang van mijn versterker. Ik kan dan met airplay muziek streamen naar mijn stereo vanaf mijn telefoon of macbook. Werkt prima. Met Chromecast kan het volgens mij ook maar kan het niet via Airplay, zal vast ook prima werken. Deze chromecasts zijn wat goedkoper maar ik had die Express toch al in huis.

Bijdrager
    KarelWillem

Met Chromecast kan het volgens mij ook maar kan het niet via Airplay, zal vast ook prima werken.

Ik gebruik de app Airfoil* daartussen. Die zet de muziek door naar de Chromecast.

Een Chromecast Audio kost maximaal 39 euro.

* Een gratis alternatief is Soundcast.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Facundo

Ik maak muziekjes op mijn laptop (met Logic) en die wil ik graag steeds kunnen switchen tussen mijn ref. monitoren en mijn home stereo.

Afspelen van die muziek is draadloos (via chromecast of Express) geen probleem. Let wel op: Als je draadloos met Logic gaat werken (en monitoring) krijg je met latency te maken.

Bijdrager
    Razend

Dank je wel voor de tip. Maar ik gebruik de link naar mijn versterker niet voor monitoring. Ik snap het latency probleem.

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    Razend

Dank allen voor de reacties tot dusverre. Begrijp ik het goed dat ik een (oude) Airport Express prima voor dit doel kan gebruiken?

Bijdrager
    TheBigZ

Ja, als je die nog ergens hebt liggen, zeker.

Bijdrager
    Razend

Heb er helaas geen liggen, maar ze zijn voor redelijke bedragen te koop (Marktplaats)

Bijdrager
    TheBigZ

En als ze meer vragen dan €45 dan is zo’n Dlink goedkoper.

Bijdrager
    Marc

Bij Amazon vind je die Dlink voor rond de 20a 25 euro.

Bijdrager
    Razend

Toch heb ik nog een vraag:

De verbinding met een Airport Express (of vergelijkbaar) loopt via WiFi, en mijn internetverbinding uiteraard ook. Hoe moet ik dan met 2 WiFi netwerken gelijktijdig verbinden? Of moet internet ook via de Express gaan lopen?

Bijdrager
    KarelWillem

De Airport Express zet je in clientmodus, waarbij deze alleen wordt gebruikt voor streamen.

https://support.apple.com/nl-nl/HT201621

Bovendien kan de clientmodus worden gebruikt om muziek via AirPlay te streamen vanaf een computer met iTunes naar een audiosysteem.

Bijdrager
    Razend

Allemaal hartelijk dank voor de adviezen en tips! Ik weet nu wat me te doen staat.

Bijdrager
    @RoRoNL

Ik heb een Airport Express liggen, na aanschaf van een Libertone Zipp.

Interesse?

Bijdrager
    Razend

@roronl

Ik ben al voorzien (een vriend om de hoek had er ook nog eentje over), maar dank voor het aanbod.

Bijdrager
    Razend

Update:

De Airport Express aangesloten en het werkt! Was wel even klooien met het configureren, maar als je de instructies goed leest lukt het prima.

Overigens moet je in Logic Pro handmatig de uitvoerbron kiezen. Maar dat was ook al zo met USB speakers.

Bijdrager
    TheBigZ

👍🏻

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.