9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Haakmans

Audio problemen sinds 10.2.8 update

Sinds de laatste of de een na laatste mac os update, 10.2.8, heb ik audio problemen. Voorheen kon ik prima met itunes op mijn computer muziek afspelen via mijn versterker. Daar heb ik vier boxen op aan gesloten. Uit alle vier kwam gewoon geluid, als ik nu muziek afspeel via mijn versterker komt maar uit twee boxen geluid.

Iemand enig idee waardoor dat komt en wat ik hier aan kan doen?

Bedankt,

Maarten

Imac 17” 1ghz PowerPC G4

Bijdrager
    macpro

Controleer eens de balans in het regelpaneel Geluid.

Bijdrager
    MacAttack

10.2.8 is echt een fuck up geweest. ik heb niks anders dan audio-problemen sinds 10.2.8 Ik vind het echt een brakke update Maar zo verkoop je natuurlijk wel veel panthers in korte tijd. :?

Bijdrager
    Haakmans

Met mijn balans heeft het niks te maken. Ik heb alle instellingen na gelopen bij mijn computer en versterker, en daar ligt het niet aan. Moet ik nu wachten tot er een nieuwe update komt? Dus zolang naar 2 van 4 boxen luisteren. Of kan ik er iets aan doen?

Bedankt,
    Maarten

Bijdrager
    macpro

Dit zijn zomaar wat losse flodders, waar je misschien wat aan kunt hebben…

Welke luidsprekers werken niet meer?

Is het alleen de linker- of alleen de rechter-kant?

Of is het “voor” en “achter”?

Wat gebeurd er als je een koptelefoon aansluit op de Mac?

Heb je soms de knoppen gebruikt op de versterker om luidsprekersets in en uit te schakelen?

Bijdrager
    Haakmans

Dit zijn zomaar wat losse flodders, waar je misschien wat aan kunt hebben…

Een voor en een achter doet het niet meer. De rechter voor en de linker achter.

Dan komt alleen uit de linkerkoptelefoon geluid.

Heb je soms de knoppen gebruikt op de versterker om luidsprekersets in en uit te schakelen?

Nee.

Is het mogelijk om de 10.2.8 update te deinstalleren?

Groet Maarten

Bijdrager
    macpro
    ”Haakmans”

Een voor en een achter doet het niet meer. De rechter voor en de linker achter.

Dan komt alleen uit de linkerkoptelefoon geluid.

Erg vreemd dat rechtsvoor en linksachter uitvallen.
    Ik zou haast denken dat je een paar luidsprekers verkeerd hebt aangesloten (links-rechts).
    Maar dat staat los van het probleem dat je hebt.

”Haakmans”

Is het mogelijk om de 10.2.8 update te deinstalleren?

Deïnstalleren kan volgens mij niet.
    Maar je kunt wel controleren of het aan je preference bestanden ligt.
    Maak eens een tweede account aan op je Mac en log eens in onder dat nieuwe account.
    Als het geluid dan goed is, dan is een van je preference bestanden die met geluid te maken heeft corrupt.

Is iTunes het enige programma dat deze geluid problemen geeft?
    Of heb je het ook als je bijvoorbeeld QuickTime gebruikt om een film af te spelen?

Bijdrager
    Haakmans

Met boxen of stereo heeft het niks te maken, alles is goed aangesloten en werkt prima. Voor die update had ik geen problemen.

Ik heb een andere account aangemaakt en dan heb ik precies dezelfde problemen. Ook als ik films afspeel in Quicktime of VLC, komt maar uit twee boxen geluid. Een ander apart iets, is dat als ik de verbinding met mijn stereo verbreek en het geluid over de standaard kleine apple speakers afspeel ik wel normaal geluid heb. Dus het heeft waarschijnlijk met het geluid uitvoer via de koptelefoonuitgang te maken.
    Denk ik?

Is het mogelijk als ik de 10.2.6 combo update installeer mijn OS van 10.2.8 naar 10.2.6 te downgraden?

Groet Maarten

Bijdrager
    MacAttack

En met panther dus geen audio probs meer!!! 10.2.8 was echt een kut update! Zou dit een verkoopstruc zijn?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.