28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    Geertje321

Audio probleem MacBook Pro

Hallo,

Ik heb sinds kort (een maandje nu) een Macbook Pro 15 inch en alles werkt helemaal prima op het geluid na. Aangezien ik het geluid veel gebruik voor films, series en muziek is dit natuurlijk erg vervelend.

Ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen:

– Geluid valt regelmatig uit, zomaar zonder er iets aan te doen voor een willekeurige periode (nooit echt langer dan een minuut). De ene keer gebeurt het maar een keer in een uur en dan weer een uur niet, soms echt 6 keer in 2 minuten.
    – Als het geluid is uitgevallen is kan ik het volume niet aanpassen (er staat dan dat het geluid maximaal is en kan hem niet aanpassen)
    – Er brandt dan een rood lichtje uit de audiopoort (en ik kan het niet verhelpen door er iets in te steken)
    – Ja ik heb de andere threads gelezen en toch heb ik het idee dat het niet aan het veertje ligt. Had namelijk nog geen externe speakers gebruikt toen dit voor het eerst gebeurde en het geluid valt ook uit als ik bijvoorbeeld headphones gebruik.
    – Heb ook het idee dat wanneer ik hem een tijd lang uit heb gezet en daarna weer gebruik het weer even duurt voordat het probleem weer begint (1 a 2 uur) en als het dan begint ook steeds opbouwend regelmatiger.

Hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen en dat er een oplossing komt. Want de timing is nogal slecht als ik hem nu weg moet brengen naar de winkel en een tijd kwijt ben.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    @Mathijss95

Ik heb zelf ook een 15 inch MBPnR 2012. Ik heb met het geluid weinig problemen alleen dat het geluid af en toe wel de thunderbolt kabel voor mijn HDMI-scherm pakt en soms de gewone uitgang.

Ik weet niet of het softwarematisch is. Heb jij Mountain Lion al geinstalleerd? Even een clean install doen anders. Is het daarna nog steeds dan kun je een treinkaartje naar Amsterdam kopen of naar een andere retailer.

Ps, zit er een rood lampje in een MBP?

Bijdrager
    Geertje321

Het rode lampje zit in de audiopoort. En nee heb nog geen mountain lion, iemand heeft me aangeraden daar nog even mee te wachten, maar misschien ga ik dat toch nog even doen.

Bijdrager
    @Mathijss95

Ik neem aan dat het een nieuwe is en dat je dus recht hebt op een gratis upgrade. Maar je hebt maar 30 dagen na release recht op de aanvraag. Ik weet niet of je dat al hebt gedaan maar meld je in elk geval aan dat je de code al wel hebt. Dan hoef je nog niet meteen te upgrade.;) succes!

Bijdrager
    Geertje321
    Niiiiiickk op 19 augustus 2012
    @Mathijss95 op 19 augustus 2012

Ps, zit er een rood lampje in een MBP?

Duh, hij zegt het net.:wink:

Hier werd jouw vraag eerder gesteld:

Wat te doen bij het rode lampje?

Rood lampje uit Macbook

Rood lampje geluidsuitvoer MacBook Pro?

Apple:

http://support.apple.com/kb/TS1574?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NL

En toch is mijn vraag anders, zoals ik in mijn post uitleg.

Bijdrager
    Geertje321
    @Mathijss95 op 19 augustus 2012

Ik neem aan dat het een nieuwe is en dat je dus recht hebt op een gratis upgrade. Maar je hebt maar 30 dagen na release recht op de aanvraag. Ik weet niet of je dat al hebt gedaan maar meld je in elk geval aan dat je de code al wel hebt. Dan hoef je nog niet meteen te upgrade.;) succes!

Nee heb geen code omdat ik geen nieuwe generatie kocht. Maar 15,99 kan ik wel kwijt hoor.

Bijdrager
    Yggdrasil

Geert, lees nou gewoon even die topics door. Er komen namelijk allerlei symptomen uit terug die ik ook zie in jouw openingspost.

Als je het dan toch niet doet, ga dan meteen naar een APR van zodra je kan. Nu is je MacBook nog onder garantie…

Je kunt eens een PRAM-reset doen en een SMC-reset. Dat wil in dergelijke gevallen al eens helpen.

Bijdrager
    Geertje321

Ten eerste ik heet geen Geert, het is duidelijk dat je niet goed leest.

Ik heb ALLE vragen en antwoorden gelezen die je hebt gestuurd (voordat jij ze me stuurde), ik doe mijn research grondig voordat ik daadwerkelijk de hulp van anderen inschakel.

Het helpt niet als ik er met een paperclip inpriegel, het geluid valt OOK uit als ik headphones gebruik, ik heb garageband opnieuw opgestart, ik heb al PRAM-reset gedaan, EN het geluid springt vanzelf weer aan dus zonder iets te doen aan mijn audiopoort. Ik wilde teruggaan naar de retailer gaan als laatste mogelijkheid daarom vraag ik het eerst hier. In mijn vraag zeg ik duidelijk dat ik soortgelijke threads al gelezen heb en leg ook duidelijk uit waarom mijn probleem anders is.

Toch bedankt maar lees in het vervolg wat beter, ik zal morgen naar de winkel gaan.

Bijdrager
    Stirf

We horen graag wat de winkel heeft gezegd.

Bijdrager
    Yggdrasil

Sorry hoor Geertje, je geeft in je openingspost niet aan dat je al een PRAM en SMC-reset hebt uitgevoerd. Dat zijn de eerste dingen waar iemand aan denkt. Ten tweede, als je apparaat in garantie is zou je meteen gewoon naar een APR moeten gaan, zonder meer word je geholpen.

Voor de rest zoek je het zelf maar uit, gezien de manier waarop jij reageert…:neutral:

Bijdrager
    Stirf

Ah joh, misschien heeft ze wel last van de warmte:wink:

Bijdrager
    Yggdrasil

Het zal dat wel zijn.

Daarbij, hier in Belgi├ź kom je de naam ‘Geertje’ nauwelijks tegen. Ik ging ervan uit dat het een verkleinwoord was van Geert. My bad.:wink:

Bijdrager
    Geertje321

Heb Mountain Lion geïnstalleerd en het probleem doet zich nog steeds voor, heb zelfs het idee dat het erger is geworden. Omdat het nu zo duidelijk was, ging ik naar systeemvoorkeuren -> audio. En daar zag ik dat het geluid gewoon randomly van digitale uitvoer naar interne luidspreker switched. Zonder ook maar iets met mijn MB te doen. En zoals ik al zei dit gebeurt ook met oordopjes erin geplugged.

Morgen dus maar meteen naar de winkel, erg storend dit.

Bijdrager
    Geertje321

Ok, nu heb ik helemaal geen geluid meer. hij schiet nu steeds van digitale uitvoer naar koptelefoon. Het opstartgeluid doet het nog wel. Erg jammer van Apple dit.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ook een beetje knullig om te updaten naar een systeem dat nog geen update heeft gehad lijkt me.

Bijdrager
    Geertje321

Ik volg alleen de adviezen op van de mensen die hier reageren, noem hen dan knullig als je zo graag iemand afzeikt. Jeetje.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik zeik jou niet af en ik noem jou niet knullig. Ik benoem die actie als zijnde knullig. Mountain Lion is nog net geen maand verkrijgbaar en bevat waarschijnlijk nog wat bugs. Ik ben er zelf ook al een tegengekomen.
    Als iemand zegt dat je van een brug moet springen, ga je dat dan ook doen?

Omdat persoon x zegt dat je moet upgraden betekent dat nog niet dat persoon x het bij het rechte eind heeft. Komop zeg, je bent 19 jaar. Een beetje je gezond verstand gebruiken en dan is dat zo klaar als een klontje.

En hou eens op met zo fel te reageren zeg. We proberen je hier alleen maar te helpen. Heel erg jammer dat je audio niet lijkt te werken maar je hoeft dat niet uit te werken op mij of eender wie. Ga morgen gewoon lekker naar een APR in je buurt en leg daar je probleem voor. Ongetwijfeld weten zij meteen wat er loos is.

Bijdrager
    den elias

door de hitte zeker:sarcastic:

Bijdrager
    SunKeeper

Voor de rest zoek je het zelf maar uit,

Als je dit hebt gezegd, is het een beetje vreemd om dan toch te blijven reageren.

Zeg het anders niet.[/zeikmodus]

Bijdrager
    Yggdrasil

Tuurlijk; niet alles wat iemand zegt is ook gemeend. Als ik zeg dat ik nooit nog drink moet je dat met een korrel zout nemen, da’s een momentopname. Ik zal altijd proberen te helpen hier, als ik tenminste geen snauw krijg van de TS zoals vanmiddag.;)

Bijdrager
    jobz

Ik denk dat Nick beter even op caf├ę kan. No offense.:neutral: vrede!

Bijdrager
    SunKeeper

Als er airco is, kun je beter in het caf├ę gaan zitten.:grin:

Bijdrager
    Yggdrasil

*plopt een plat watertje*

H├Ę h├Ę, ‘k voel mij al stukken beter.

Bijdrager
    Hansi2124

Ten tweede, als je apparaat in garantie is zou je meteen gewoon naar een APR moeten gaan, zonder meer word je geholpen.

Ik kan het deze keer niet laten en bij hoge uitzondering ga ik je verbeteren:
    het is “wordt je geholpen.”

Bijdrager
    jobz
    Bijdrager
    AppleStef

Nick heeft toch gelijk hoor, het is “word je geholpen”.

EDIT: jobz was me voor.

Bijdrager
    Hansi2124

Ah sorry. Ik heb geblunderd en zal het nooit (zeg nooit nooit) meer doen……:cry:

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.