4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    eonic

audio probleem CarPlay

Goedemorgen allen,

Ik heb een probleem met CarPlay waarover ik op internet geen info kan vinden.

Ik heb in mijn auto een aftermarket radio welke CarPlay ondersteund. Ik heb hiermee een probleem betreffende de audio.

Het is zo, dat als ik van spotify of een andere geluidsbron muziek afspeel, ik het volume bijvoorbeeld op 17 zet voor een prettig niveau. Wanneer ik dan mijn telefoon loskoppel van CarPlay en weer aansluit (bijvoorbeeld als ik geparkeerd heb en weer instap) dan hervat de audio automatisch. Echter is het volume van 17 nu oorverdovend hard, en moet ik terug naar bijvoorbeeld 7 of 8 om het zelfde volume te krijgen. Uiteraard vergeet je vaak om het volume bij uitstappen vast terug te zetten, waardoor je je dus een ongeluk schrikt als je weer instapt.

Deze situatie herhaalt zich steeds. Ik vermoedt dat CarPlay misschien enige tijd in sluimerstand  blijft als je loskoppelt, en pas na een bepaalde tijd helemaal afsluit ? want als ik bijvoorbeeld de volgende dag aankoppel, dan moet het volume in eerste instantie wel weer naar 17.

Ik ben al bij de zaak geweest die de radio leverde, maar deze geeft aan dat CarPlay niets anders is als een doorgeefluik, en dat het probleem door de iPhone moet ontstaan. Hij had echter geen idee waar het aan kan liggen.

Heeft een van u wellicht een oplossing?

met vriendelijke groet,

Jeroen.

Bijdrager
    KarelWillem

Wat vaak een verschil schijnt te maken is de volgorde van starten en inpluggen.

Eerst starten en dan inpluggen reageert anders dan eerst inpluggen en dan starten.

Probeer dat eens?

Bijdrager
    RW076

<p class=”cite”>KarelWillem op 14 april 2020 om 10:38</p>
    Wat vaak een verschil schijnt te maken is de volgorde van starten en inpluggen.

Eerst starten en dan inpluggen reageert anders dan eerst inpluggen en dan starten.

Probeer dat eens?

Zo waar. (en zo raar)

Bijdrager
    eonic

Bedankt voor de tips, ik ga hier eens actief op letten

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.