5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    beach

Audio over internet transporteren

Eigenlijk wil ik het volgende doen. Ik heb op een andere plaats een recente mac staan. Ik wil het buitengeluid, denk aan de zee en vogels op een andere plaats kunnen horen. Dus wat eigenlijk nodig heb is a. een microfoon en b. software waarmee ik op de andere plaats het geluid kan horen.

Ik maak zelf wel iets dat de microfoon voldoende tegen regen en wind is beschermd, dus het kan eventueel een “binnen” microfoon zijn, ik denk niet dat er een buitenmicrofoon bestaat.

Heeft iemand een idee ?

Bijdrager
    computer space

Ik denk dat je makkelijkst met een Raspberry Pi (30€) een streaming audioserver kunt maken, die aan internet koppelen en dan in iTunes het .pls station afspelen. De Pi kun je zelfs op een zonnepaneeltje laten draaien, en met een ethernetkabel van 100m ver in de tuin zetten.
    Of gewoon een goede walkietalkie/babyfoon kopen en die aan je microfoonpoort hangen.

Bijdrager
    Koezel

Van belang is de soort microfoon die je wil gebruiken. Hiermee staat of valt de kwaliteit van het audiosignaal.
    Plaatsing van de microfoon is ook belangrijk.
    Voor het streamen tussen je Mac’s zijn er talloze oplossingen, de juiste weet ik ook niet.

Bijdrager
    renato

Niet zo moeilijk!

Microfoontje aansluiten op recente Mac (heeft hij audio in? Anders USB microfoon kopen). Daarna met Nicecast een mooie stream opzetten. Router aan de verzendende kant goed instellen (of een shoutcast server zoeken die jouw stream kan hosten). Op de ontvangstlokatie met vrijwel iedere mediaplayer de URL opvangen en de stream beluisteren!

Grtz,
    René

Bijdrager
    beach

Dank je Rene, dat lijkt mij inderdaad een prima oplossing.

Alleen nog even een goed outdoor achtige microfoon opzoeken..

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.