5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    sander815

audio out mengpaneel opnemen op ipod

is het mogelijk de audio out van bijv een mengpaneel op een ipod 80Gb aan te sluiten op een of andere manier, en zo de audio te kunnen opnemen?

Bijdrager
    Angelzilla

Yep, dat kan.
    Ik gebruik zelf de Micromemo van Extememac. Kijk op: http://www.xtrememac.com/
    Er zijn nog andere merken die dit soort apparaatjes maken, maar aan de hand v/d reviews op http://www.ilounge.com/ heb ik voor deze gekozen.
    Volgens de testers had deze het best geluidskwaliteit.

Kwestie van een kabel kopen/maken van XLR of Jack naar een mini-jack en je kunt opnemen. Dat doe ik zelf ook op die manier.

Nadeel is dat je niet, zoals bij een minidisk, de nummers tijdens het opnemen een aparte trackcode mee kan geven. Verder zijn er geen volume(meters) en er is ook geen signaal op de hoofdtelefoon-uitgang! Dus tijdens de soundcheck even je levels checken…:?

Bijdrager
    sander815

hmm, ik heb de ipod nog niet…van die levels is wel behoorlijk jammer ja..
    Volgens mij hebben andere merken dat wel, als ik me niet vergis

Bijdrager
    Angelzilla

Bij mijn weten zijn er 2 andere merken die soortgelijke apparaatjes voeren, nl. Griffin en Belkin, en volgens mij hebben geen van beide een gain-control tijdens het opnemen. Belkin heeft wel de keuze tussen 3 “gain” standen.

Mocht je er één tegenkomen die dat wel heeft, laat me dat weten, dan ben ik ook geinteresseerd! :lol:

Alle apparaten zijn afhankelijk van het voice-recorder software in de Ipod, daarom zijn de instelmogelijkheden beperkt en zijn er ook geen volumemeters.

Wellicht dat een Ipod met Linux hier meer mogelijkheden voor heeft?

Bijdrager
    sander815

ik ben de hele middag wezen zoeken, maar een profi linein is er dus niet

dat valt me nogal tegen zeg van de ipod:( Ik meen me te herinneren dat de oudere versies wel een micro in hadden?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.