21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Helmert

Audio interface met 8 uitgangen

Ik ben op zoek naar een simpele goedkope interface waarmee ik 8 kanalen kan uitsturen. ik hoef dus niet met 8 kanalen te kunnen opnemen. Dit heb ik al gevonden http://www.thomann.de/nl/presonus_firestudio_project.htm maar dan heb ik ook 8 ingangen die ik helemaal niet nodig heb. Het mag dus simpeler maar ik weet niet of het bestaat!

Bijdrager
    Pim.vd.Kleijn

Dit is misschien wat: ESI Gigaport Werkt op de mac en geen ingangen.

Bijdrager
    Pim.vd.Kleijn

Stukje van de site van de maker:

GIGAPORT HD is not like any other USB audio interface … it’s simply the multichannel playback solution with the best price value ratio on the market due to its unique set of features providing 8 independent outputs (and full 7.1 surround sound support), 2 independent stereo headphone outputs and excellent audio quality supporting up to 24-bit and 96 kHz.
    GIGAPORT HD provides ASIO 2.0 and GSIF drivers for professional audio mixing and playback under Windows XP and Windows Vista. The hardware is also CoreAudio compatible and nativly works under Mac OS X even without the installation of a special driver.

Zou dus precies moeten zijn wat jij zoekt. Waar ga je hem eigenlijk voor gebruiken?

Bijdrager
    Helmert

Ik ga hem gebruiken voor de band waar ik in speel om backingtracks over te gooien. wij willen 6 stereo mixen en 1 kanaal click track uit een laptop halen. Denken jullie dat USB dan ook betrouwbaar genoeg is om mee te werken in dit geval? hij komt aan een macbook pro 13″ te hangen.

Bijdrager
    Pim.vd.Kleijn

Offtopic: Jullie? volgens mij heb ik alleen nog gereageerd:grin:

Maar kwa betrouwbaarheid zou USB prima moeten werken. (Mocht je nog externe opslag toe willen voegen aan je macbook, doe dat dan via firewire want dan houdt je de USB bus ‘vrij’. ) Maar 6 stereo mixen? dan heb je toch 12 uitgangen nodig? (+1 voor click)

Bijdrager
    rogerpaolo

ik heb om te mixen een maya geluidskaartje met 6 uitgangen en dat werkt prima via USB. Dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

Alleen wil jij 6 stereomixen (12 uitgangen) en een clicktrack (1 uitgang) dus je hebt 13 uitgangen nodig, dat ga je dus met het gesuggereerde kaartje niet halen.

Bijdrager
    Pim.vd.Kleijn

Misschien kun je 2 Gigaporten aan je mac knopen? Maar volgens mij bedoeld de topic starter 3 stereo mixen (lijkt logischer want waarom zou je anders een audio interface met 8 uitgangen willen?) :crazy:

Bijdrager
    rogerpaolo
    Helmert op 30 augustus 2010

Ik ga hem gebruiken voor de band waar ik in speel om backingtracks over te gooien. wij willen 6 stereo mixen en 1 kanaal click track uit een laptop halen. Denken jullie dat USB dan ook betrouwbaar genoeg is om mee te werken in dit geval? hij komt aan een macbook pro 13″ te hangen.

mogelijk, maar hier staat 6 stereomixen. @TS, help ons uit de brand want dit is een redelijk essentieel verschil….;-)

Bijdrager
    Helmert

haha foutje! moet 3 stereo mixen zijn (wat drums L+R toetsen L+R en vocalen L+R) en clicktrack dus 7 kanalen in totaal!
    Verder vroeg ik mij af of je dit live makkelijk met logic kan doen? ik zou graag met makkelijk tussen 12 liedjes kunnen switchen en dat makkelijk kunnen bedienen (via een midiklaviertje ofzo) of kom je dan toch al snel bij iets van ableton uit?
    iets wat in het logic pro pakket zit zou te gek zijn want dat heb ik al! Ik had al even gekeken wat mainstage kan maar volgens mij kan die alleen maar iets met effecten enzo en niet met complete audio tracks

Bijdrager
    Pim.vd.Kleijn

Je kan dit soort grappen het best uithalen met Ableton
    Waarom? Het is stabiel, vlot en kan goed overweg met midi. Daarnaast is Ableton hiervoor bedoeld, in tegenstelling tot Logic wat volgens mij de recording meer als doelgroep heeft.

Bijdrager
    rogerpaolo

je zou dit ook prima met logic kunnen doen hoor. 36 stereo sporen aanmaken, elke 1e track van 3 gaat naar stereo 1-2, 2e naar 3-4 etc. Dan je liedjes sequentieel op de tracks zetten, cuepoints aanmaken en die aan een paar keycombis toewijzen. Het klopt hoor wat Pim zegt maar ik zou wanneer je al thuis bent in Logic niet speciaal voor dit doel Ableton aanschaffen.

[edit] ik bedoel markers (ipv cuepoint). je kunt voor het commando go to marker 1, 2 etc. elk een key command aanmaken; heb ik net ff geprobeerd.

Bijdrager
    rogerpaolo

dit is het goedkoopste wat ik kan vinden…. een sweex (?) 7.1 kaart voor 29 euro. Ik heb geen flauw benul of dit ding ook maar iets van kwaliteit gaat leveren maar je kunt je er bijna geen bult aan vallen.

http://tweakers.net/pricewatch/240503/sweex-71-external-usb-sound-card.html#tab:prices

Bijdrager
    Trat
    Pim.vd.Kleijn op 30 augustus 2010

Je kan dit soort grappen het best uithalen met Ableton
    Waarom? Het is stabiel, vlot en kan goed overweg met midi. Daarnaast is Ableton hiervoor bedoeld, in tegenstelling tot Logic wat volgens mij de recording meer als doelgroep heeft.

100% mee eens: Ableton Live is hier perfect voor. Logic is meer voor in de studio en niet zo flexibel als Ableton Live.

Bijdrager
    Realmusic

Hang je achter die ongebalanceerde slecht gebufferde uitgangetjes wel ff een 8-voudige DI?
    Zodat je gescheiden en gebalanceerd op XLR naar het pa komt?
    Scheelt je na elk optreden wellicht een nieuwe geluidskaart kopen…

Bijdrager
    rogerpaolo

kun je dat eens uitleggen? er komen toch gewoon 8 lijnsignalen uit dat die interface, waarom zou je die via een DI naar de PA sturen?

Bijdrager
    Realmusic

1. jouw signaal pikt onderweg allerlei rotzooi op van lampen, koelkasten etc… met gebalanceerde signalen verminder je de kans daarop met 90%
    2. met een beetje di ben je ook elektrisch gescheiden van het ‘huis’.. dis geen potentiaal verschillen tussen je signalen en hun aansluitingen… ook een aardlift is heeeeeel fijn…

Bijdrager
    rogerpaolo

ah ja wanneer je wat afstand wilt afleggen dan zou ik ook niet voor zon budget kaartje kiezen maar eerder een kaart die zelf al 8 gebalanceerde uitgangen heeft. Maar dan praat je toch over kaarten die een stukkie duurder zijn. Het is maar waar je naar op zoek bent.

Bijdrager
    Realmusic

je hoeft m niet te kopen hoor, een DI. btw afstand kan al 2 meter zijn… maargoed..
    Vaak hebben de pa bedrijven die zelf wel bij zich,vaak ook niet…

t is maar een tip…

en een goedkope di.. behringer heeft een 8 voudige di..

Bijdrager
    joostovermars

Als je een vaste geluidsman hebt zou ik die laptop lekker bij de mengtafel zetten en direct de mixer ingaan, zonder di’s, meters kabel en andere ellende die storing en uitval kan veroorzaken. Mits je een vaste song volgorde hebt natuurlijk. Of je zelf tijdens de nummers wilt mixen.

Zet je m op het podium dan is een ground lift essentieel op alle outputs.

Bijdrager
    Helmert

@rogerpaolo Waarom zou je trouwens 36 kanalen aanmaken en niet gewoon alle tracks achter elkaar zetten op 3 stereo sporen?

Bijdrager
    rogerpaolo

dat kan natuurlijk ook, maar dan moeten de plugins die je voor elk nummer gebruikt allemaal hetzelfde zijn. Op de manier die ik aangaf kun je per track plugins en settings daarvan bepalen. Wanneer je dezelfde plugs gebruikt met andere settings kun je op 3 tracks werken en mbv automation de settings per nummer aanpassen.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.