6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    larreh

Audio Interface SONY NEX-VG10

Hallo,
    Ik ben aan het kijken voor een geschikte camera voor het maken van filmpjes voor mijn opleiding (Audiovisueel vormgever).
    Nu ben ik geintresserd op de Sony NEX-VG10 Klik klik
    Het enige probleem is met externe audio.. Ik heb namelijk gelezen dat de kwaliteit van 3,5mm audio jack bagger is (in vergelijking met XLR input).
    Ook bestaan er adapters van XLR naar 3,5mm audio jack.
    Mijn vraag is of ik met de 3,5mm jack uit de voeten kan met een externe mic, via zo’n ‘XLR-to-3,5mm audio jack kabel’ of dat ik beter voor een video camera kan gaan met een XLR ingang?

Groetjes,

Lars.

Bijdrager
    studioboule

Als professionele filmploeg hebben wij laatst een NEX-VG10E aangekocht om naast de grote HDCAM extra beelden te kunnen draaien.
    Uiteraard is een 3,5 jack niet ideaal om externe microfoons op aan te sluiten doch wij hebben zelf een verloopstuk gemaakt naar XLR om aldoende kwaliteitskabels en pluggen te gebruiken en hebben geen extreme kwaliteitsverliezen vastgesteld bij gebruik van Shure SM58 microfoons.
    Voor een camera met XLR aansluitingen kom je meteen in een hogere prijsklasse.
    Wel hebben we moeten vaststellen dat we de beelden van de NEX-VG10E niet kunnen importeren op de MacBookPro en aldoende mee te verwerken met de beelden van de HDCAM in FinalCutPro.
    In ons geval was de aankoop van de NEX-VG10E dus een miskoop, wij hebben ons teveel zitten blindstaren op de verwisselbare lens, hetgeen waarvan je in de praktijk toch nooit gebruik van maakt.
    Hopelijk hebben we je hiermee geholpen.

Bijdrager
    larreh

Oke, na het lezen van meerdere reviews ben ik er ook achter gekomen dat deze camera toch niet zo geschikt is voor mij. Ook vanwege de weinig verschillende opname formaten.
    Werkte het importeren met talloze andere programma’s ook niet dan? klinkt toch raar in mijn oren.
    Maar in ieder geval bedankt voor je reactie, het is goed om te weten dat er weinig kwaliteitsverlies is op een 3,5 jack voor een eventuele toekomstige aankoop!

Bijdrager
    1234

het probleem is trouwens niet de kwaliteit want theoretisch kun je dezelfde kwaliteit krijgen met 3,5″ plug.
    minijack zit gewoon te losjes in de socket en gaat wrikken, waardoor er veel kans op kraakjes e.d. is. XLR zit gewoon muurvast.

Bijdrager
    1234

vraag me trouwens wel af waarom je niet gewoon in je andere topic verder bent gegaan…

Bijdrager
    1984
    larreh op 04 juni 2011

Werkte het importeren met talloze andere programma\’s ook niet dan? klinkt toch raar in mijn oren.

Jawel….dat werkt wel Mac Edit Sony DSLR NEX-VG10 AVCHD in Final Cut Pro with Best Quality

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.