19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

audio interface,, hoe werkt het???

Ik wil misschien een audio interface aanschaffen zodat ik meerdere sporen op mijn Macbook pro kan aansluiten

nu weet ik dat je er dan dus als het ware een paar extra invoerpoorten bijzet maar dat is dus alleenn voor invoer maar kan het het ook voor uitvoer zodat je verschillende sporen via verschillende uitgangen op je interface laat lopen ????

is er misschien een andere mogelijkheid om verschillende sporen aan te sluiten op je mac ???want met 1 invoer kan ik niet zoveel???

Bij Voorbaat Dank!!!

AxelVr

Bijdrager
    wout3r

Ja die meng/mixpaneeltjes bestaan wel, check Feedback even

Bijdrager
    Hanky Dussen

Als je al je geluidsbronnen op een simpel mixertje aansluit en de mixer weer aan de Mac hangt, dan komt alles op één (stereo)spoor terecht. Dit is de goedkoopste en snelste methode om meerdere geluidsbronnen/instrumenten tegelijk op te nemen.

Maar……

– je krijgt dus één stereospoor en heb je dus (achteraf) geen controle meer over de verschillende instrumenten/geluidsbronnen.
    – de geluidskwaliteit is redelijk, maar ook niet meer dan dat : je gebruikt immers de standaard interne geluidskaart van de Mac.

Dus……

Kan je beter een externe audio-interface kopen met meerdere inputs en outputs (2, 4, 8, etc…afhankelijk van wat je zelf nodig hebt).
    Kijk eens bij M-Audio : goed spul voor een redelijke prijs.
    http://m-audio.com/index.php?do=products.list&ID=mobileinterfaces

Wil je echte topkwaliteit, kijk dan bij Motu :
    http://www.motu.com/products/motuaudio/

In Nederland kan je al dit spul krijgen bij bijvoorbeeld, zoals al gezegd, Feedback.

Bijdrager
    Byron

En let goed op wat de inputs en outputs zijn van de verschillende apparaten, sommige hebben gecombineerde inputs (xlr en jack) en dan zeggen ze bijvoorbeeld 4 inputs maar dan zijn het er 2.. De meeste betaalbare m-audio interfaces hebben 2 simultane inputs en 4 tot 8 outputs.. De spullen van Motu zijn het best, hebben geen latency enzo, maar is erg duur:)

Bijdrager
    Joost Krul

Ultralite van Motu is een goede start denk ik zo. Bovendien standalone te gebruiken
    Kun je met Motu trouwens protools draaien? M-audio wel…

overigens een nadeel aan bij m-audio dat je moet kiezen of je veel in of juist veel uit wil en dat hebben die motu’s dus niet!

Bijdrager
    Hanky Dussen

Daarom kosten die Motu’s ook zo veel :P
    Er zitten gewoon standaard veel in- en outputs op. Profi spul dus, maar voor velen teveel van het goede…

Protools werkt overigens alleen maar met Digidesign hardware en M-audio interfaces (vanwege de samenwerking).

Bijdrager
    GIJay

Ik ben enorm blij met men ultralite :D… Wat een prachtding seg, maar het is idd wel ff in de buidel tasten.

Ik had vroeger een M-audio firewire solo en daar was ik zeker ook tevreden mee maar het was me iets te klein.

Zorg er gewoon voor dat het een FW versie is, dat gaat je een hoop ellende besparen.

Bijdrager
    Groovejunk

Je hebt een Motu? werkt dat een beetje lekker? Bij mij staat deze namelijk in de planning. (Nadat ik mijn muziekkamer heb aangepast)

Bijdrager
    djwizzy

Ik heb bij Global Twist Music in de studio gezeten… daar hebben ze een MOTU 828mkII.
    Echt een ideale kaart, ALS je veel hoogwaardige inputs nodig hebt, zoals daar het geval was (waar alle synths direct de computer in gestuurd worden).

Ik werk zelf met de M-Audio Firewire 1814, omdat ik (nog) alleen met softsynths werk. Ik ben er erg tevreden over, zeker omdat ik ook meerdere sporen tegelijktijdig op wil kunnen nemen.

Het is aan jouw wat je budget is en waar je (al) tevreden mee bent.

Inactief
    Anoniem

ik wil niet echt over de 200€ heen gaan ,
    kan iemand mij dan vertellen wat ik dan kan nemen??

het is voor het opnemen van kerkdiensten er moeten wel dingen zoals synthesizer, gitaar etc. op aangesloten kunnen worden

Bij Voorbaat Dank!!!

Bijdrager
    djwizzy

mm… M-Audio Fast Track Pro? 215 euro bij Thoman.de

Bijdrager
    Hanky Dussen

Synth (stereo) + gitaar + etc….da’s al minimaal 4 kanalen, maar ik neem aan dat je er eigenlijk meer wilt.
    Ik vrees dat dit voor 200 euro niet gaat lukken……Dus of een mixertje er tussen, of toch ca. 400 euro gaan uitgeven.

Inactief
    Anoniem

het liefste heb ik gewoon 6,5 jack uittgangen en ingangen of tulp maar die kan IK nergens vinden iemand anders wel??

Bijdrager
    Hanky Dussen

6,5 jack uitgangen of tulp…huh…?
    wat wil je nou precies ? kan je iets duidelijker zijn ?

Bijdrager
    geerth
    ”Hanky

6,5 jack uitgangen of tulp…huh…?
    wat wil je nou precies ? kan je iets duidelijker zijn ?

6,5 wijst naar dikte van de Jack-plugs, die zijn namelijk 6,35mm dik om precies te zijn. Tulp oftewel cinch als dat beter in de oren klinkt. :wink:

Inactief
    Anoniem

nu duidelijk???

opnieuw:

”AxelVr”

het liefste heb ik gewoon 6,5 jack uittgangen en ingangen of tulp maar die kan IK nergens vinden iemand anders wel??

Bijdrager
    Hanky Dussen

Aha, bij mij beter bekend als 1/4″ (inch) : zo ziet je het (internationaal) ook altijd aangegeven.
    Maar goed, dan begrijp ik nog niet het probleem, want bijna alle interfaces werken met 1/4″ (6,5 mm) in- en outputs, dus precies wat jij zoekt. En als je geluk hebt zitten er ook nog tulpjes op.
    Ik praat hier dan wel over (semi-) prof spul, he….

Bijdrager
    djwizzy

Gewoon 6,5 jack in en uitgangen nemen, daar kun je dan altijd nog verloopstekkertjes voor aanschaffen (van jack -> tulp)

Inactief
    Anoniem

als je er een kent wil je hem dan even aan mij doorgeven??

thnx

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.