7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Bramlohues

Audio interface

Hallo,

ik heb aan mijn macbook pro 15 inch retina een audio interface hangen. nu heb ik af en toe als ik muziek luister/maak dat mijn geluid begint te kraken en weg valt. als ik dan ga switchen van mijn gewone macbook speaker en dan weer terug ga naar mijn focusrite is het geluid weer goed

iemand idee om dit probleem te oplossen? met opnames is dit best vervelend

Bijdrager
    rogerpaolo

hoi, is dit een USB interface? Kun je iets meer vertellen: waar staat je latency op ingesteld, wat ben je aan het doen wanneer ie begint met kraken?

Bijdrager
    Bramlohues

het is een USB interface, en de buffer size staat op 512 in ableton. ik heb dan vaak alleen iTunes er bij open staan, die begint dan ook te kraken

Bijdrager
    plonserd

Dacht ook direct aan buffersize, maar met een rMBP zou een buffersize van 512 samples echt hélemaal geen probleem mogen geven.

Bijdrager
    McD44N

..iTunes erbij open. Dat zou goed de reden kunnen zijn. Meer precies: er kunnen dan
    2 verschillende samplerates actief zijn (dat is zeg maar de klokfrequentie van digitale audio).
    Ik heb zelf ook zoiets, als ik files met verschillende samplerates afspeel, gaat de boel soms over de zeik. Bij mij werkt dan alleen een herstart.
    Mogelijke oplossingen:
    – In Ableton met een samplerate van 44.1 Khz werken (als je dat niet deed). Bijna alle muziek is ook 44.1 – op deze manier blijft de klokfrequentie gelijk. Ikzelf werk meestal met 48 Khz, omdat ik audio bij beeld doe. Samen met 44.1 iTunes muziek kan dat problemen geven.
    – 1 audio-programma tegelijk draaien.

Bijdrager
    rogerpaolo

in het algemeen zou dit geen probleem mogen zijn, de verbinding tussen je mac en je interface kan best op een andere frequentie werken dan de bron van je audio. Maar om het uit te sluiten zou je m op 44.1 kunnen zetten, dan weet je t zeker

Bijdrager
    rogerpaolo

draai je overigens de meest recente driver van de focusrite?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.