13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    fozzy

Audio in/Draaitafel naar iMac

Is het mogelijk om een ‘draaitafel’ of een cassettedeck te koppelen aan een iMac?
    Er zit niet, zoals bij een Powerbook/G4..enz. een Line in ingang op nl.
    Eigenlijk wil ik mn LP’s en cassettebandjes digitaliseren, en dan op CD branden.

Any ideas?
    Albert

Bijdrager
    verbeek.h

Het goedkoopst is volgens mij een iMic van Griffin. Die stop je in je USB-poort, het andere eind in de versterkeren en digitaliseren maar. Geluid nabewerken met SoundStudio of professionele software.
    http://www.griffintechnology.com/products/imic/

Bijdrager
    Mr. Mac

Ik heb zelf de imic net binnen, in de usbpoort geplaatst en gaan, werkt prima.
    Kan ik fijn itunes beluisteren via mijn stereo-installatie.
    :lol:

Moderator
    unSOUND

Yep, de iMic is een ideale opossing voor weinig geld.
    en Griffin heeft zelf een heel handig programma gemaakt
    voor het opnemen en monteren van audio, en is gratis te
    downloaden. Het heet Final Vinyl, en werkt simpel en snel.

link: http://www.griffintechnology.com/software/software_imic.html

Bijdrager
    pluche

een draaitafel of een cassette recorder verbinden voor opname is niet hetzelde:
    een draaitafel vereist namelijk een voorversterker om 2 redenen: het signaal van de pickupcel is zwak en bovenal: het vereist een bepaalde correctie (RIAA)
    dus zelfs al heb je een toestelletje om op de Mac op te nemen, moet je voor de draaitafel een audioversterker met phonoingang zetten

Moderator
    unSOUND
    ”pluche”

een draaitafel of een cassette recorder verbinden voor opname is niet hetzelde:
    een draaitafel vereist namelijk een voorversterker om 2 redenen: het signaal van de pickupcel is zwak en bovenal: het vereist een bepaalde correctie (RIAA)
    dus zelfs al heb je een toestelletje om op de Mac op te nemen, moet je voor de draaitafel een audioversterker met phonoingang zetten

Niet met de iMic.

het programma Final Vinyl heeft de mogelijkheid om als
    voorversterker en equalizer te fungeren tijdens de opname.

:wink:

Bijdrager
    tricksel

Ik weet niet welke iMac je hebt, maar de iMac G3 heeft wél een line-in, nl. de microfoon-ingang. Die kan ook gebruikt worden als line-in.

Moderator
    unSOUND
    ”tricksel”

Ik weet niet welke iMac je hebt, maar de iMac G3 heeft wél een line-in, nl. de microfoon-ingang. Die kan ook gebruikt worden als line-in.

Aan zijn avatar te zien heeft hij de iMac G4,
    en de eerste serie daarvan heeft inderdaad geen analoge line-in.

Bijdrager
    fozzy

Vervolg Vraagje….Bedankt die imic is besteld, en heb Final Vinyl gedownload, nu wachten op het postpakketje…dat zal wel weer duren..hahaha

Vraagje van mn broer, is het mogelijk om video op de computer te krijgen..en dan op dvd, of video CD te branden?

iemand daar ook een TIP voor??
    senks in advance

Bijdrager
    verbeek.h

Ja hoor. Maar niet via de iMic.
    In macFan nr. 50 werden er een paar apparaten getest, Miglia’s Director‘s Cut, Datavideo DAC-100 en canopus ADVC 100, alles tussen 200 en 400 euro, incl. BTW
    TV opnemen is mogelijk met de EyeTV van El Gato.
    En voor het DVD-branden heb je dan op zijn minst een DVD-brander nodig.
    Heb verder geen ervaring met die apparaten, de (speel)films die ik op video heb hoeven niet zo nodig op DVD, je blijft natuurlijk de beeldruis zien die je op het origineel ook al had. Wel handig als je je familiearchief op DVD wilt overzetten natuurlijk.

Bijdrager
    verbeek.h

Overigens staat in datzelfde artikel in Macfan dat je voor 29,95 bij het Kruidvat je videotapes op DVD kunt laten zetten (max. 2 uur).
    Ik weet niet hoe groot de videoverzameling is….

Bijdrager
    bruno

Bedoel je nu een videocamera of een videoband?

Hier kan je zeker wat mee!

Bijdrager
    Mr. Mac

Ik zelf gebruik voor videobeelden van mijn video8 camera te importeren de canopus ADVC 100, erg okay.
    Als je de videorecorder er aan hangt kun je ook van de tv-kabel opnemen.

:finderoud:

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.