11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    dnhems

Audio in fcp pannen?

Weten jullie of het in fcp mogelijk is om je audio te pannen? dus bijv. alleen maar L of alleen R ?

Bijdrager
    Patrock

Ja, als je dubbelklikt op een audiospoor zie je een slider met Level en Pan, dus dan kan je gewoon de onderste pakken. En je kunt hem keyframen met het knopje rechts ernaast.

Bijdrager
    dnhems

Ideaal! bedankt:)
    ook ben ik nu bezig met een ondertiteling, maar vraag me af hoe ik een zwart randje om de witte letters krijg zodat deze ook bij lichte kleuren leesbaar is.

Bijdrager
    Patrock

Ik werk zelf meestal met een Dropshadow. Als je dubbelklikt op je tekstspoor, kun je die aanvinken bij het Motion tabje. Je kunt het beste wel de instellingen een beetje aanpassen, sowieso de Opacity ervan omhoog en bijvoorbeeld de Offset wat omlaag (allemaal afhankelijk van de grootte van je tekst).

Bijdrager
    dnhems

ja daar zat ik ook al aan te denken… jammer dat er niet iets van een ‘stroke’ functie in zit.

Bijdrager
    acb

Kan je er dan niet een extra text spoor onderzetten met een iets wat groter font formaat in een andere kleur?

Bijdrager
    dnhems

kan ook, maar ik had wel gedacht dat het niet zo omslachtig zou hoeven allemaal

Bijdrager
    Patrock

Nee, dan krijg je dit soort fratsen:

Oh ik heb het al gevonden. Je kunt in plaats van Text ook voor Outlined text kiezen, dan heb je een lijntje eromheen:

Bijdrager
    dnhems

maaaar beste mensen, ik zit net eens te kijken en zie bij text ook een optie outline text staan…. misschien dat dat het is.

Bijdrager
    Patrock

Je was me al voor, voordat ik kon editten:P

Bijdrager
    dnhems

Nice!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.