3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    marcelsteen

Audio import iPad voor radio reporter

Hi guys,

Ik ben een Nederlandse correspondent in het buitenland (Balkan) en werk voor verschillende media in NL en Belgie. Ik schrijf en maak radio en tv. Daarvoor ben ik vaak op pad en dat doe ik ’t liefst zo ‘licht’ mogelijk. Tot nu toe reis ik meestal met een macbook naast m’n camera, iphone etc. Maar ik overweeg m’n macbook en ipad 1 in te ruilen voor een ipad 2 met grotere opslag zodat ik daarop mijn materiaal kan bewerken. Dat scheelt een hoop gewicht. Daarnaast wordt m’n ipad een steeds belangrijker instrument in mijn nieuwsgaring. Eigenlijk raak ik mijn macbook zelden meer aan. (Thuis heb ik een iMac)

Nu is fotobewerking en videobewerking redelijk tot goed te doen op de ipad. Inladen kan met de SD-reader. Maarr… hoe zit ’t met de audio?

– Audio inladen vanaf SD-card in Garageband of een andere audio-editor lijkt niet te kunnen, je kunt alleen audio uit itunes halen. Maar daar moet ’t dan wel eerst in, onderweg dus zonder itunes op een mac(book). Of is er toch een optie om audio in te laden en te bewerken?

– Een andere optie is om ook mijn Marantz-audiorecorder thuis te laten en mijn iphone te gebruiken als recorder met externe mic. Maar dan is nog de vraag, hoe krijg ik mijn audio uit mijn iphone in mijn ipad. Ik weet dat ik kan editen op mijn iphone maar gezien de schermgrootte doe ik dat liever op mijn ipad.

– Daarnaast is direct opnemen op mijn ipad een mogelijkheid, maar daarvoor vind ik m toch een stukkie te groot.

Heeft iemand een idee?

Dank!

Marcel

Bijdrager
    pim939

Je dan denk ik toch beter een Mac mee nemen. Werkt wat sneller vind ik.

Bijdrager
    eiko

met AudioView kun je audio via wifi tussen ios apparaten delen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.