10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    dirjan

audio hires audio streamen zonder TV scherm

Ik wil graag hires audio van mijn NAS of Tidal streamen (via iPad zonodig MACbook) zonder dat de bediening via een TV scherm gaat. Lukt dat met Apple TV ?

Bijdrager
    TheBigZ

Waar naartoe wil je het streamen? Voor audio heb je toch geen Apple TV nodig?

https://www.synology.com/nl-nl/dsm/feature/audio_station

Muziek vloeiend streamen

Audio Station ondersteunt het streamen van muziek van uw Synology NAS naar een lokale computer, USB-luidsprekers, mediarenderers, AirPlay, Chromecast Audio of Bluetooth-apparaten.

Bijdrager
    nnsa

Maar ondersteunt Audio Station ook HD-audio ? en is de NAS wel van synology ?

Bijdrager
    nnsa

Kijk eens naar de App voor iOS van nePlayer.

Bijdrager
    TheBigZ

nnsa op 21 juli 2019 om 12:58
    en is de NAS wel van synology ?

Als je je vraag met weinig precisie stelt, heb je kans dat je antwoorden krijgt met de nodige aannames.:-)

Bijdrager
    dirjan

Maar we komen er wel denk ik. Ik heb een buizenversterker en een eenvoudige DAC met optische input maar geen netwerkfeatures. Ik heb ooit streamingkastje gehad maar dat liep via de tv en afstandsbediening. Dat geeft geen fijne audiobeleving. Dan wil je geen geflikker aan je ogen. Verder heb ik een aurelic maar die vind ik weer te Spartaanse en doet heel gekke dingen als ik hem switch van apparaat. Bijv. Vorige keer via telefoon en daarna iPad. Dat voorkom ik hopelijk met Apple Tv en een app (welke?)   Jaren geleden wilde ITunes alleen met Alac. Ik heb veel Flac. Hopelijk genoeg info en voer om op verder te gaan.

Bijdrager
    nnsa

Al eens Plex overwogen ?, Plex-server voor vele typen NAS beschikbaar. Plex speelt flac af en voor AppleTV is er een client app.

Een andere professionele audio oplossing is roon. Dat is op een AppleTV 4K ook aan de praat te krijgen.

Mijn eigen oplossing is Plex voor HD-audio.

Bijdrager
    dirjan

Dank jullie. Ik ga het proberen

Bijdrager
    frankdjong

Je kunt ook nog een Apple TV 3 op de kop proberen te tikken. Deze heeft naast de HDMI uitgang ook nog een digitale (toslink) uitgang. In combinatie met een DAC werkt dat bij mij prima.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.