10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    boekeloo

audio extraheren in FCE

Ik ben wat aan het klooien met Final Cut Express (1) en probeer audio te extraheren. Bij iMovie is dat simpel, maar ik kan het niet vinden in FCE. Moet toch kunnen. Kan iemand mij verlossen??

Bij voorbaat dank

Bijdrager
    Turbanus

Staat daar niks in de helpfunktie onder audio??

Bijdrager
    boekeloo

Ik zie helemaal geen help functie…. vreemd he

Bijdrager
    Yaris

Op een ander forum gelezen:

Q: I’m more used to iMovie than Final Cut and so I was wondering how to get the equivalent from the “extract audio” function in iMovie. I need to add the sound from a clip before and after the clip actualy appears.

A: This is called a split edit. Cut the clip into the Timeline. If you want the audio to overlap other material you should move it onto a lower track. Hold the Option key and select the audio portion of the clip. With the Option key down press the down arrow key twice (if it’s two tracks or stereo). Still holding the Option key Grab the audio edit point at the beginning of the clip. Drag it to the left. To lengthen the audio, hold the Option key and grab the audio at the end of the clip and drag it to the right. There are other techniques that you can use, but this is one.

Bijdrager
    boekeloo

Ik heb een film gemaakt met twee camera’s. Wil dus het geluid van de ene camera onder het geheel hebben en het geluid van de andere gewoon weg. Als je monteert met het geluid afwisselend van de ene en dan weer de andere camera krijg je van die volume wisselingen en dat is niet mooi bij een optreden van een band. Zou dat ook kunnen met die techniek? Ik ga daar eens mee puzzelen. Dank voor de reacties.

boekeloo

PS als ik het gevonden heb zal ik hier melding doen.

Bijdrager
    Turbanus

Dat moet toch geen enkel probleem opleveren….

Bijdrager
    acb

IN FCP doe je dat d.m.v. video spoor en audio spoor selecteren en dan [command] L. Dan kna je het audio spoor bijv. verwijderen en blijft je video spoor staan…

Bijdrager
    boekeloo

jep het is gelukt!
    appeltje L did it :)

bedankt voor de reacties!

filmpje is goed gelukt al zeg ik het zelf (voor de eerste keer echt werken in fce)!

tussen de framedrops van de ene camera door gemonteerd… is uit eindelijk toch goed gekomen :innocent:

Bijdrager
    Proof of Youth

Ik begin ook net met FCE en heb de getting started guide doorgelezen. Het is me nu allemaal wel ongeveer duidelijk. Er is alleen één ding. Hoe kan je het volume in een audio track op verschillende punten aanpassen? Heb ik dit over het hoofd gezien, want in iMovie sleept je gewoon heel makkelijk met het lijntje en kan je zo het volume per punt veranderen.

thnx

Bijdrager
    acb

Kan in fce ook met de pen tool!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.