6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Ruben

Audio CDs niet meer herkend en wil mijn password? [Opgelost]

Ik heb ineens vreemde kuren bij iTunes. Als ik er een audio CD in prop wordt deze niet gezien, ook niet binnen OS X (Jaguar) zelf. Met de standaard eject knop van mijn iBook gebeurt er dan vervolgens ook niets meer en als ik in iTunes op eject klik krijg ik ineens een pop-up om mijn password:

Vind dit ZEER eigenaardig. Wat ik vandaag gedaan heb (heeft me meer dan 24 uur tijd gekost), is alle 10.000+ songs verhuist van de ene naar de andere harde schijf door het pad in iTunes aan te passen en vervolgens “Consolidate Library…” te kiezen. Verder geen vreemde aanpassingen gedaan sinds alles nog wel normaal werkte… oh ja, iChat AV erop gezet. En ik ben de hele dag zoet geweest om iTunes voor Windows te installeren op een PC in het thuisnetwerkje, maar het lijkt me sterk dat dat er iets mee te maken heeft.

Suggesties???

Bijdrager
    Elstar
    ”iRuben”

Suggesties???

Nee, helaas, maar bedankt voor de waarschuwing.
    Ik was namelijk ook van plan om een nieuwe hard-disk aan te schaffen. Speciaal voor mijn iTunes verzameling. En ik had ook bedacht dat het overplaatsen van de bibliotheek op deze manier zou moeten lukken. Niet dus.

Bijdrager
    Ruben
    ”Elstar”

En ik had ook bedacht dat het overplaatsen van de bibliotheek op deze manier zou moeten lukken. Niet dus.

Jawel joh, no problem. Ik heb mijn complete Library al ZO VAAK op deze manier van de ene naar de andere plek verkast. Normaal werkt het altijd zo. Dit MOET bijna wel een andere oorzaak hebben, maar ik gaf alleen even voor de volledigheid van de “probleem analyse” aan wat ik allemaal gedaan had tussen het moment dat het nog wel werkte en het moment dat het niet meer werkte. Gewoon kopen die schijf, gaat helemaal goed komen.:-D

(Of het moet een probleem van de laatste update zijn, want met iTunes 4.1 had ik dit truukje nog nooit gedaan.)

Bovendien is het verplaatsen van de bestanden wel prima gelukt, heb nu alleen dat vreemde probleem met CD’s rippen…

Kom er trouwens net achter dat ik helemaal geen CD’s meer kan lezen, ook geen data, dus waarschijnlijk heeft dit probleem achteraf gezien totaal niets met iTunes te maken.:?

Bijdrager
    Ruben

Okee, was weer paniek om niets, hoewel ik het een vreemd probleem blijf vinden. Ik kon ineens ook geen DMG bestanden meer mounten vanwege een “Unmountable Filesystem”. Dus maar even een Windows-style reboot gedaan en alles werkt weer… moet ik misschien voortaan maar eerst proberen voordat ik een probleem meldt.:-P

Moderator
    Adriaan Mol

Lijkt mee een goede taak voor “Disk Utility” (Repair Disk permissions).

Bijdrager
    Ruben
    ”Adriaan

Lijkt mee een goede taak voor “Disk Utility” (Repair Disk permissions).

Denk ’t ook, want nu krijg ik het kreng weer niet open terwijl er een CD in zit die ‘ie goed kon lezen, maar nu ineens weer verdwenen is.:-(

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.