19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    djtekhead

audio cd rippen naar mp3 en dvd naar mp4

hoe rip ik een cd naar mp3 en dvd naar mp4, heb een ibook 4G en leopard als OS

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Rippen cd –> iTunes
    Rippen DVD –> Handbrake

Bijdrager
    djtekhead
    ”Jeroen

Rippen cd –> iTunes
    Rippen DVD –> Handbrake

dus als ik een audio-cd laad in itunes wordt deze automatisch naar mp3 geript, of moet ik wat instellingen aanpassen ?

Bijdrager
    Nietzman

Probeer het eens Henk. En gooi anders je haar eens los en doe wild, door in de opties van iTunes te kijken.

Bijdrager
    djtekhead
    ”Nietzman”

Probeer het eens Henk. En gooi anders je haar eens los en doe wild, door in de opties van iTunes te kijken.

Henk ??

Bijdrager
    reposte

Zo heet m’n vader.

Anyways: DVD’s rippen kan ook prima met MPEG Streamclip. Voor meer info omtrent dat verwijs ik je door naar dit draadje in het Video-forum (wel een stuje naar beneden scrollen)…

Bijdrager
    Jogchum
    ”djtekhead”
    ”Jeroen

Rippen cd –> iTunes
    Rippen DVD –> Handbrake

dus als ik een audio-cd laad in itunes wordt deze automatisch naar mp3 geript, of moet ik wat instellingen aanpassen ?

Kan, als je liever een ander formaat hebt (aac m4a, bijvoorbeeld) iTunes, voorkeuren, algemeen, importeerinstellingen

Moderator
    unSOUND

Over het geluid van een DVD rippen zijn meerdere topics.

Het simpelste is het gebruik van het programma OSEX, deze kan elk hoofdstuk gelijk rippen en demuxen, waarna je dus gelijk van ieder hoofdstuk de audio los hebt, deze kun je daarna simpel omzetten naar ieder ander formaat.

Bijdrager
    sven-

Maar unSOUND, dat wil de TS toch helemaal niet doen? Hij vraagt gewoon geluid van audio-CD te rippen naar MP3..

Moderator
    unSOUND

Dat lees ik toch echt in het tweede deel van de zin…

hoe rip ik een cd naar mp3 en dvd naar mp4

Aangezien we in het audio-subforum zitten ga ik er van uit dat hij de audio van een DVD wil halen en wil omzetten naar mp4, dus dat leg ik uit…

Bijdrager
    sven-

Maar als je geluid uit een DVD wil, waarom zou je dat dan willen naar MP4 ? Dan heb je een video container met alleen geluid?

Moderator
    unSOUND

De term MP4 wordt zowel voor video ( MP4 / M4V ) als voor audio ( AAC / M4A ) gebruikt… De term MP4 alleen kan dus zowel op video- , audio- als een containerformaat staan.

Bijdrager
    sven-

Oke, thanks, dat wist ik niet. Maar ben nu wel benieuwd wat de TS nou van plan was

Bijdrager
    djtekhead

thanx guys,

Ik bedoel het rippen in de simpelste vorm van het woord, dus gewone audio-cd van bvb Madonna, op men ipod zetten via itunes en een gewone dvd-film naar MP4 voor ruimte te besparen uiteraard. Vroeger in m’n windhoos periode, moest ik via een apart programmatje de audio cd naar mp3 rippen. Mijn vraag was dus ; moet je eerst via een extern prog. rippen naar MP3, en dan naar itunes , of kan itunes dat rippen ook ?

Moderator
    unSOUND

iTunes kan direct rippen naar diverse formaten, zoals MP3, AAC, AIFF en WAVE

een gewone dvd-film naar MP4

Maar de vraag van sven en mij was dus: wil je van die DVD alleen het geluid hebben, of ook het beeld ?

Bijdrager
    Pieterr
    ”unSOUND”

Maar de vraag van sven en mij was dus: wil je van die DVD alleen het geluid hebben, of ook het beeld ?

”djtekhead”

een gewone dvd-film naar MP4 voor ruimte te besparen uiteraard.

Zal wel met beeld bedoeld zijn, unSOUND.

Moderator
    unSOUND

Tja, dan moet hij dat natuurlijk niet vragen in het audio-subforum, want dan ga ik er van uit dat hij de audio van een DVD wil omzetten naar MP4.
    :)

Bijdrager
    sven-

Het eerste deel van zijn vraag ging wel over Audio:)

Moderator
    unSOUND

Maar de tweede had hij dan in het andere topic moeten vragen… Als ik een vraag heb over mijn iPod, en een vraag over beeldbewerking, ga ik die 2 vragen ook niet samen in 1 topic in het iPod subforum stellen.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.