11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Paul

TIP: Gemakkelijk audio CD kopiëren voor eigen gebruik

Ik heb nog een Mac Mini mid2010 met dvd drive. Af en toe bekijk ik DVD’s en zet ik mijn CD’s via iTunes over op mijn iPod legend. Ik weet het, allemaal antieke Apple producten, maar deze werken nog steeds heel goed. Ja ook in de era van Spotify:-P
    In de auto heb ik een autoradio met CD drive en zonder iPod aansluiting. Dan is het maken van kopie van een CD handig.

De kopieer actie via Disk Utility levert soms onleesbare en niet-afspeelbare audio cd’s op. Nu weet ik dat er diverse programma’s zijn om een CD te kopiëren, maar laatst kwam ik het programma ExpressBurn tegen. Dat doet precies wat ik wil en is nog gratis ook (voor thuisgebruik).

Link naar AppStore

PS: Dit is een tip uit eigen ervaring en dus geen spam.

Bijdrager
    GoeieDag

In iTunes kun je toch prima audio cd’s branden?!
    (Of is dit een spam bericht?)

Moderator
    Night

@GoeieDag: Nee (n.a.v. je laatste opmerking)

in iTunes moet je eerst een album importeren om dit vervolgens weer te branden. Héél soms loop je dan tegen het probleem aan dat het ineens niet meer op één CD past. Een 1:1 kopie is daarom wel zo handig. Ik snap het wel. En scheelt je schijfruimte en Library-vervuiling;-)

Bijdrager
    Paul

Nee, dat is mij niet gelukt. Ik kreeg mp3 bestanden op mijn cd.
    Heb jij een handleiding dat wel een audio cd gebrand kan worden kan met iTunes?

Bijdrager
    KarelWillem

Maak een afspeellijst met maximaal 60 minuten (toch?) muziek.

Bijdrager
    Paul

Ok ik zal het proberen.
    Wat Night schrijft is wat ik heb gevonden een 1:1 copy van een audio cd kunnen maken.
    Toch bedankt voor je reactie!

Bijdrager
    KarelWillem

Als je een CD hebt, dan gebruik je die toch gewoon? Daar zijn die dingen voor bedoeld.
    Om nou eerst een 1:1 kopie te maken en dan die te gaan gebruiken is wel héél omslachtig.

En verder: ram gauw die CD-drive uit je auto, en koop een leuke radio met AUX-in en Bluetooth.
    Dat scheelt je een hoop gefröbel.

Bijdrager
    janbertwedman

Ik zou hem eruit schroeven…

Bijdrager
    KarelWillem

Dat zit zelden met schroeven vast.

Bijdrager
    pruus

Met SimplyBurns kun je wel gemakkelijk audio cd’s maken of ook data-cd’s. Beetje Spartaans en wat kleine slordigheden, hier te downloaden.

Bijdrager
    janbertwedman

Burn (gratis) kan het ook.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.