27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    EmJee4

Audio CD kopieren

Ik wil een CD kopieren, maar kan eigenlijk niet goed vinden hoe ik dat het eenvoudigst kan doen… dat er geen apart programma voor nodig is, was ik wel achter….

Ik probeer het nu alsvolgt: Ik plaats de te kopieren CD en die verschijnt op het bureaublad. CTRL-muisklik en dan ‘Kopieer Audio-cd’, maar dan gebeurt er niets….

Of moet ik eerst de CD op m’n harde schijf kopieren en daarna een lege CD plaatsen en de gekopieerde gegevens branden?

Moderator
    unSOUND

Je kunt hem in iTunes importeren en dan weer branden

Andere optie is een los brandprogramma.

Bijdrager
    iJoost

Maak er een dmg-bestand van. Dat kun je vervolgens weer branden.

Bijdrager
    St. Mobbs

Als je een exacte schijfkopie wilt hebben:

Naar hulpprogramma’s => Schijfhulpprogramma => daar in de linkerkolom selecteer je de cd. (wel de cd en niet het schrijfstation). Vervolgens klik je boven in de balk op ‘nieuwe schijfkopie’. Dan wordt de cd volledig gekopieerd.

En dat bestand kun je weer op een lege cd branden.

Moderator
    unSOUND

Vroeger werkte dat niet met audio CD’s… is dat veranderd ?

Bijdrager
    iJoost

Geen idee, ik heb het wel eens gedaan. Ehm… dacht ik. Ik weet het niet meer.;-)

Bijdrager
    sven-

En als de CD nou beveiligd is?

Bijdrager
    St. Mobbs
    ”S.

Als je een exacte schijfkopie wilt hebben…enz

Ik weet niet of het bij die cd zal werken. Soms werkt het wel bij mij, en inderdaad soms ook niet. Het is maar een mogelijkheid.

Bijdrager
    EmJee4

Ik heb er een dmg bestand van gemaakt. Die staat op het bureaublad. De CD heb ik eruit gehaald. Er staat nu ook een schijfkopie (met schijfsymbool) op het bureaublad. Welke brand ik nu op een lege cd? Het dmg-bestand of de schijfkopie?
    Misschien domme vraag, maar ben er nog niet zo in thuis…

Bijdrager
    St. Mobbs

Een dmg-bestand kun je zelf even testen of het wel bevat wat het moet bevatten. Dus die kun je controleren.
    Maar pas wel op: een dmg-bestand kan alleen een mac openen. Windows kan dat niet.

Een schijfkopie moet je weer met schrijfhulpprogramma op een cd branden.
    Daarvoor staat er in de knoppenbalk het symbooltje voor brand (geel-zwart)
    En branden maar. (Als ik het goed heb uit mijn hoofd)

En domme vragen bestaan niet. Alleen vragen waarop je het antwoord met een beetje zoeken zelf had kunnen vinden, die worden dom genoemd. (Bij een vraag altijd de zoekfunctie in het community-gedeelte van het forum gebruiken. En google)

En ik denk dat voor de volgende keer het makkelijker is om de cd eerst in iTunes te importeren. En daar vanuit te branden. Zoals UnSound al zei. Want ik moet toegeven dat dit een klein beetje omslachtig is.

Bijdrager
    MacbookTo

Hier dan nog een domme vraag. Hoe brand je vanuit iTunes? De geselecteerde files naar de CD slepen? Ik zie nl. nergens iets in iTunes over branden staan.

Bijdrager
    MouseMighty

Maak van de geselecteerde files een afspeellijst. Selecteer die en voila, rechts onder staat “Brand schijf” De rest wijst zich dan vanzelf.

Bijdrager
    MacbookTo

Hartelijk dank. Nooit geweten. Met deze tip ben ik blij.:D
    Een mooi begin van het pas begonnen jaar. Hartelijk dank

Bijdrager
    iJoost

Wat een gedoe… zeg.;-)

Zelf maar even geprobeerd dan: Schijfkopie maken van audio-cd niet mogelijk zegt Schijfhulpprogramma. Dus dat is duidelijk. Dan inderdaad gewoon maar via iTunes. Even rippen op volledige kwaliteit, afspeellijst vullen en branden maar…

Bijdrager
    MouseMighty

Daar is iTunes nou (o.a.) voor uitgevonden. Lekker overzichtelijk, easy en snel. Andere opties: Toast, Disco en andere aanverwante losse brandapplicaties. Kortom lees post 2 in dit draadje van unSOUND…. :wink:

Bijdrager
    Yaris
    ”MacbookTo”

Ik zie nl. nergens iets in iTunes over branden staan.

Zoek in iTunes Help op ‘branden’ en het tweede onderwerp dat je vindt gaat over ‘Audio-cd’s branden’. Ongelooflijk, niet?

Bijdrager
    MacbookTo

Ja, en daar kon ik geen wijs uit worden. Ik zocht ook het branden boven in de balk en had niet in de gaten dat het onderaan het scherm stond.

Bijdrager
    Yaris

Stap 2: Plaats een lege schijf en klik op ‘Brand schijf’ (onder in het iTunes-venster). :roll:

Bijdrager
    MacbookTo

Pas liep er ergens een draadje dat mensen dingen over het hoofd kunnen zien. Zo wilde ik vorige week wat fris uit de koelkast pakken en ik kon geen pak ontdekken. De andere ochtend zag ik het zo staan. Begrijp je. Maar daarom schaam ik me nog wel. Sorry. (maar ik heb toch wat geleerd)

Bijdrager
    EmJee4

Oke, duidelijk allemaal, voldoende mogelijkheden om te proberen en te bekijken welke voor mij het handigst werkt. Muziek-cd’s via itunes lijkt me. Data-cd’s/dvd’s ga ik nog bekijken.

Bedankt allemaal!:D

Bijdrager
    Kappie1973

wat ongelovelijk omslachtig, ik heb nou al 3 cd’s weggegooid, eentje daar staat heel veel ruis op vanaf nummer 5, op de andere cd’s staat helemaal niets, behalve de titel denk ik.
    echt handig is anders, staat er nou helemaal geen programma op waarmee je gewoon een cd’tje kunt copieeren voor in de auto?

Moderator
    unSOUND

Als je nou eerst eens vertelde WAT je nu geprobeerd hebt en WAT je nu precies omslachtig vind kunnen we je misschien verder helpen… Of moeten we eerst gokken wat je gedaan hebt ?

Zoals op de vorige pagina staat kan het heel simpel zijn, afhankelijk van welke software je gebruikt.

Bijdrager
    MouseMighty

Wat ook wel belangrijk kan zijn is het formaat dat je speler in de auto aankan. Voordat je fijne mp3 cd’s gaat fikken en er achter komt dat je auto alleen maar audio cd’s vreet:wink:

Bijdrager
    Pieterr
    Kappie1973 op 12 september 2010

eentje daar staat heel veel ruis op vanaf nummer 5…

Is het toevallig zo’n “New Age” CD?:wink:

Bijdrager
    Mabel

Ik wil een cd kopieren van Itunes naar CD.
    Waar kan ik de button “branden” vinden?

Moderator
    unSOUND

Selecteer een afspeellijst met de rechter muisknop, daar staat de optie tussen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Om een CD te branden vanuit iTunes moet je eerst een afspeellijst maken voor die CD, dan kun je hem branden.

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.